KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

festivités

Dutch translation: feesten en evenementen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:festivités
Dutch translation:feesten en evenementen
Entered by: Adela Van Gils

15:53 May 17, 2005
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: festivités
Ik ben aan het reviseren en 'festivités'wordt met festiviteiten vertaald. Maar ik heb het gevoel dat het evenementen moet zijn. Het is een kopje en eronder worden de activiteiten vermeld. Kan dat; festivités vertalen met evenementen? Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
ja, evenementen kan ook
Explanation:
Ja, evenementen kan ook.
Selected response from:

Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Grading comment
Bedankt. Ook Joris.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5nee, dat kan niet,Elisabeth Toda-v.Galen
4 +1feestelijkhedenJean-Marc PAUL
3 +1ja, evenementen kan ook
Ellen-Marian Panissieres-Beuker


Discussion entries: 3





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
festivités
ja, evenementen kan ook


Explanation:
Ja, evenementen kan ook.

Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt. Ook Joris.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser: afhankelijk van context.
3 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
festivités
nee, dat kan niet,


Explanation:
ik ben het niet eens met doucine. In het woord festivités zit het woord "fête" , en heeft dus echt een tint van "feest".

Evénement heeft die tint helemaal niet en kan dus van alles en nog wat zijn, terwijl festivités echt feestactiviteiten zijn.

Ik zou het absoluut op festiviteiten houden

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-05-17 16:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

Zelfs als het om optredens, markt en concerten gaat, is dit meestal in het kader van een feestdag - en dus zijn het festiviteiten, niet alleen maar evenementen.



Elisabeth Toda-v.Galen
France
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Thant, M.A., B.Tr.: helemaal
3 mins

agree  Jos Sjollema: mee eens
28 mins

agree  Tea Fledderus
1 hr

agree  Joris Bogaert
1 hr

agree  Lydia Militano
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
festivités
feestelijkheden


Explanation:
Zoals bijvoorbeeld in: "Feestelijkheden zilveren jubileum goed bekeken" i.v.m. "De vieringen van het zilveren jubileum van koningin Beatrix"...



    Reference: http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=573420/...
Jean-Marc PAUL
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anthony Michils: Ja, want is 'festiviteiten' geen romanisme? Ik vind 'feestelijkheden' ook mooier klinken en aangezien onze Nederlandse taal van alle kanten aangevallen wordt...
13 hrs