KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

grands jeux

Dutch translation: kansspelen zoals Roulette, Black Jack en Jackpot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:grands jeux
Dutch translation:kansspelen zoals Roulette, Black Jack en Jackpot
Entered by: Adela Van Gils

09:36 May 18, 2005
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel / Casino
French term or phrase: grands jeux
in het Casino. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
kansspelen
Explanation:
Met "grands jeux" worden dikwijls de "echte" of "zuivere kansspelen" en "gokspelen" bedoeld. Die spelen, die in het merendeel van Europa ofwel verboden zijn, ofwel enkel in Casino's teruggevonden worden. (Roulette, Black Jack, Jackpot, ...)
Selected response from:

Jean-Marc PAUL
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1high linit area
Tea Fledderus
3kansspelenJean-Marc PAUL
3not for gradingxxxSaifa


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
high linit area


Explanation:
spelen waar de inzet hoger is en een gelimiteerd publiek komt?
Zie verder op google onder casino

Tea Fledderus
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anthony Michils: Tea heeft gelijk en dit is de link (http://www.hollandcasino.nl/nl/spelen/spelinformatie/?ie=1#)... maaaaar... liMit, uiteraard ! ;-)
22 hrs
  -> ja natuurlijk limit, sorry!!!!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
not for grading


Explanation:
Je ne connais pas la traduction en néerlandais, mais voilà une explication, au cas où cela t'aiderait déjà en attendant:

on parle des Grands Jeux (par opposition aux machines à sous), et on entend par là: la Roulette, le Poker et le Black Jack.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 37 mins (2005-05-18 11:13:34 GMT)
--------------------------------------------------

ik heb te laat gezien, dat je liever een verklaring in het Nederlands had.

\"Bekende spelen\", misschien?

http://www.barcelona.nl/main.php?id=1:90
http://www.wenen.nl/main.php?id=1:227

xxxSaifa
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in GermanGerman

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kansspelen


Explanation:
Met "grands jeux" worden dikwijls de "echte" of "zuivere kansspelen" en "gokspelen" bedoeld. Die spelen, die in het merendeel van Europa ofwel verboden zijn, ofwel enkel in Casino's teruggevonden worden. (Roulette, Black Jack, Jackpot, ...)

Jean-Marc PAUL
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
bedankt