KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

passe à poissons

Dutch translation: vistrap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:passe à poissons
Dutch translation:vistrap
Entered by: rodi

21:05 Feb 18, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: passe à poissons
in een stuwdam. Doorgang voor vissen of bestaat hier een speciale naam voor?
xxxtarpo
vistrap
Explanation:
In Pitlochry zien we de stuwdam en de ernaast gelegen zalm vistrap en dan naar Aberfeldy en zijn nog werkende watermolen,
De grootste moeilijkheid bij de inplanting van zo’n vistrap is de vis te leiden naar zo’n vistrap in plaats van naar de stuwdam.
Dikwijls beïnvloedt een stuwdam de hoeveelheid vis in een rivier. Sommige vissoorten leven in zee, maar zwemmen stroomopwaarts de rivier op, om zich daar voort te planten. Een stuwdam verstoort dat proces. Geld voor een vistrap is vaak niet opgenomen in een begroting en bovendien hebben lang niet alle vissoorten baat bij een vistrap.''
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vistraprodi
3 +1vispassage
Gerard de Noord
4visgoot
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
passe à poissons
visgoot


Explanation:
Eurodicautom

http://www.rijkswaterstaat.nl/ijg/water/projecten/es2-afslui...

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
passe à poissons
vistrap


Explanation:
In Pitlochry zien we de stuwdam en de ernaast gelegen zalm vistrap en dan naar Aberfeldy en zijn nog werkende watermolen,
De grootste moeilijkheid bij de inplanting van zo’n vistrap is de vis te leiden naar zo’n vistrap in plaats van naar de stuwdam.
Dikwijls beïnvloedt een stuwdam de hoeveelheid vis in een rivier. Sommige vissoorten leven in zee, maar zwemmen stroomopwaarts de rivier op, om zich daar voort te planten. Een stuwdam verstoort dat proces. Geld voor een vistrap is vaak niet opgenomen in een begroting en bovendien hebben lang niet alle vissoorten baat bij een vistrap.''



    www.delta.tudelft.nl/archief/j27/14990 - 26k
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paula Franken-Arkesteijn
2 hrs
  -> dank u

agree  Marianne Sluyter: Vistrap ja, visgoot zeker niet
7 hrs
  -> dank u

agree  Leo te Braake | dutCHem
17 hrs
  -> dank u Leo

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
passe à poissons
vispassage


Explanation:
Of, zoals gezegd, vistrap.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tineke Pockelé
5 days