KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

formation végétale arborée

Dutch translation: dichte vegetatie van hoge bomen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:formation végétale arborée haute et dense
Dutch translation:dichte vegetatie van hoge bomen
Entered by: Katrien De Clercq

14:55 Jul 6, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Wetenschappelijk park
French term or phrase: formation végétale arborée
Dit gaat over een tropisch regenwoud. "La forêt amazonienne est une forêt tropicale humide située dans le bassin du fleuve Amazone en Amérique du sud. Cette forêt est caractérisée par une formation végétale arborée haute et dense, ainsi qu'un climat chaud et très humide."

Dit zal wel een beplanting met veel bomen zijn, maar bestaat er hier een mooiere benaming voor?

Bedankt voor jullie hulp!

Katrien
Katrien De Clercq
vegetatie (zie uitleg)
Explanation:
Er is een item op wikipedia over "formation végétale" met daarin een synoniem: "végétation". "Vegetatie" bestaat in het Nederlands ook. "Arborée" wijst erop dat het om bomen gaat. "Dense" kan eigenlijk op 2 dingen slaan: de begroeiing in het algemeen of het lover van de bomen. Ik denk eerder aan het laatste.
Mijn voorstel voor de vertaling: "... de vegetatie bestaat uit hoge en loverrijke bomen/hoge bomen met dichte kruinen..."
Als je dat "dense" in het midden wil laten, kan je zeggen: "Typisch voor het Amazonewoud is de dichte vegetatie van hoge bomen..."
Selected response from:

Ide Verhelst
Belgium
Grading comment
Dit vond ik een heel goede oplossing! Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vegetatie (zie uitleg)
Ide Verhelst
4hoge en dichtbegroeide bomen
isabelle lemahieu
3een hoge en dichte vegetale begroeiing
Roel Verschueren


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een hoge en dichte vegetale begroeiing


Explanation:
lijkt me

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerard de Noord: Van 'vegetale begroeiing' krijg ik kippenvel. Ik dacht aan 'bebossing', maar dat mag niet van Van Dale.
4 hrs
  -> ik begrijp je totaal Gerard, maar de woorden staan wél in Van Dale ;-)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vegetatie (zie uitleg)


Explanation:
Er is een item op wikipedia over "formation végétale" met daarin een synoniem: "végétation". "Vegetatie" bestaat in het Nederlands ook. "Arborée" wijst erop dat het om bomen gaat. "Dense" kan eigenlijk op 2 dingen slaan: de begroeiing in het algemeen of het lover van de bomen. Ik denk eerder aan het laatste.
Mijn voorstel voor de vertaling: "... de vegetatie bestaat uit hoge en loverrijke bomen/hoge bomen met dichte kruinen..."
Als je dat "dense" in het midden wil laten, kan je zeggen: "Typisch voor het Amazonewoud is de dichte vegetatie van hoge bomen..."



    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/Formation_v%C3%A9g%C3%A9tale
Ide Verhelst
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dit vond ik een heel goede oplossing! Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Esther Hardeman: volgens mij de beste optie
12 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hoge en dichtbegroeide bomen


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 7 uren (2007-07-06 22:47:31 GMT)
--------------------------------------------------

een hoog en dichtbegroeid geboomte

isabelle lemahieu
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4