KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

installation

Dutch translation: staanplaats


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:installation
Dutch translation:staanplaats
Entered by: Marina Zinno

19:32 Sep 13, 2007
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel / camping
French term or phrase: installation
Redevance chien et chat : 28 € /semaine
1 animal par installation

il s'agit d'un camping, qui prevoit donc des espaces d'installation
Marina
staanplaats
Explanation:
...
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3staanplaats
Steven Mertens
5 +1standplaatsxxxNMR


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
staanplaats


Explanation:
...

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jozef-jan markey: ok !
5 mins
  -> Dank je wel jozef-jan

agree  Gerard de Noord
17 mins
  -> Dank je wel Gerard

agree  Tea Fledderus
18 mins
  -> Dank je wel Tea

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
standplaats


Explanation:
staanplaatsen heb je in de tram, als je niet kan zitten.
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/rechtshulp/over...

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronique Vandendriessche: Een standplaats is een vaste plaats waar iem. of iets gewoonlijk staat of zich bevindt vb. standplaats voor woonwagens> Van Dale, ik ben het dus met je eens! Een staanplaats geldt vb. wel voor een marktkramer maar niet voor iemand met een caravan.
11 hrs
  -> dank je;als je gaat googelen vind je beide door elkaar, soms in één stuk. De ANWB heeft het echter consequent over standplaatsen.

neutral  Tea Fledderus: op een camping spreekt men van staanplaatsen
12 hrs