KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

fil neige

Dutch translation: sleeplift


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:fil neige
Dutch translation:sleeplift
Entered by: MOTS

19:49 Sep 19, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Wintersport/kinderen
French term or phrase: fil neige
kan iemand mij een goed Nederlands woord geven voor een fil neige, anders dan sleeplift (die meestal door volwassenen gebruikt worden, of heb ik dat mis).
Mijn dank !
MOTS
France
sleeplift
Explanation:
On peut dire ça 100 % sûr, même pour les enfants.
C'est Yan Luc Wijting qui répond, et qui travaille avec Catherine Chauvin en Bretagne.
Selected response from:

Catherine CHAUVIN
France
Grading comment
Yan Luc heeft er jaren gewoond, dus daar kan ik met m'n ogen dicht op af gaan, maar Kalkje geeft een goede uitleg voor niet-skiërs zoals ik. Ik zou graag de punten delen, maar dat kan helaas niet...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sleeplift
Catherine CHAUVIN
3kindersleepliftkalkje
2treklift, paddestoellift, zitlift
Roel Verschueren


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
treklift, paddestoellift, zitlift


Explanation:
glijlift, kruislift, handlift, sleepbaan, kabellift,...

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sleeplift


Explanation:
On peut dire ça 100 % sûr, même pour les enfants.
C'est Yan Luc Wijting qui répond, et qui travaille avec Catherine Chauvin en Bretagne.

Catherine CHAUVIN
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
Yan Luc heeft er jaren gewoond, dus daar kan ik met m'n ogen dicht op af gaan, maar Kalkje geeft een goede uitleg voor niet-skiërs zoals ik. Ik zou graag de punten delen, maar dat kan helaas niet...
Notes to answerer
Asker: J'aimerais bien mais je crains que je sois d'ici-là encore sous l'emprise d'un contrat...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bram Poldervaart: Ja precies je gebruikt sleeplift ook voor kinderen
1 day9 hrs
  -> Dank u wel. Een goed week-end !

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kindersleeplift


Explanation:
Ik neem tenminste aan dat je zo'n pannenkoekenlift bedoelt die altijd op de kinderweitjes staan, waar de passagier een platte schijf achter z'n billen krijgt, met de stok tussen de benen (terwijl je bij de volwassenen in de sleeplift een stokje achter je billen krijgt).

kalkje
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12