KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

hébergement marchand

Dutch translation: betaalde accommodatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:hébergement marchand
Dutch translation:betaalde accommodatie
Entered by: Elma de Jong

13:57 Feb 10, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: hébergement marchand
Hallo
kan iemand me hiermee helpen? Ik heb even geen inspiratie meer :-)
Mensen die in 'hébergement marchand' overnachten, krijgen korting.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

alvast bedankt voor inputs!
Petra
Petra Van Caneghem
betaalde accomodatie
Explanation:
Accomodatie tegen betaling.
Selected response from:

Elma de Jong
Spain
Grading comment
BEDANKT !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1betaalde accomodatie
Elma de Jong
4accomodatie met commerciele opbrengst
Katrien Hendrickx
3zie hieronder
Tea Fledderus
3zie hieronderJan Messchendorp
Summary of reference entries provided
definitie gevondenilse van haneghem

  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
http://observatoire.tourismebretagne.com/documents/ORTB1.pdf

Hier wordt het verschil uitgelegd

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-02-10 14:09:22 GMT)
--------------------------------------------------

Zie onder 6 definitions

Tea Fledderus
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: bedankt voor deze link, heel duidelijk!


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
accomodatie met commerciele opbrengst


Explanation:
Dit is vertaald volgens dezelfde definities die ik ook had gevonden.
Het blijkt in een vertaling Frans-Engels ook al eens aan bod gekomen te zijn, maar daar ben je misschien niet veel mee. Ter referentie voeg ik de webverwijzing ervan toch toe.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/french_to_english/tourism_travel/2...
Katrien Hendrickx
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: Ook jij bedankt Katrien, maar misschien iets te lang voor mijn tekst


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
In context: Mensen die tegen betaling in een accommodatie overnachten, krijgen korting.

Jan Messchendorp
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt Jan!


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
betaalde accomodatie


Explanation:
Accomodatie tegen betaling.

Elma de Jong
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
BEDANKT !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kalkje
1 hr
  -> Bedankt!




Reference comments


11 mins
Reference: definitie gevonden

Reference information:
Ik heb weinig tijd, maar ik vond wel deze definitie op Proz:
Hébergement marchand : tout hébergement qui engage un
échange financier et commercial entre le loueur et l’hébergeur.
Hébergement non marchand : tout hébergement ne faisant pas
l’objet d’un commerce.
http://www.tourisme-yonne.com/pro/fiche_conseil/lexique_acti...

ilse van haneghem
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48