KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

mon chariot valet

Dutch translation: karretje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:mon chariot valet
Dutch translation:karretje
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

14:53 Dec 5, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: mon chariot valet
Ik ben een foldertje aan het vertalen van een hotelketen. De kamermeisjes moeten hun wagentje de dag voor hun dienst klaar maken. Hoe noem je zo'n wagentje (chariot valet?)
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
karretje
Explanation:
Indien er allerlei schoonmaakspullen op hun wagentje staan, zou ik het gewoon als "karretje" vertalen.
Deze term vond ik ook op bijgevoegde link (verhaaltje over kamermeisje in hotel dat zich aan haar karretje met schoonmaakspullen vasthoudt)
http://www.taaldigitaal.nl/auteurs/Frederick_Menso/andrea.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2004-12-14 12:46:32 GMT)
--------------------------------------------------

Of: mijn wagentje. Een dienwagentje is voor het ronddelen van voedsel.
Selected response from:

Hilde Brems
Belgium
Grading comment
Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4karretjeHilde Brems
3m'n dienwagentje
Björn Houben


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
m'n dienwagentje


Explanation:
of m'n trolley

er zullen wel nog andere benamingen zijn ook



Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
karretje


Explanation:
Indien er allerlei schoonmaakspullen op hun wagentje staan, zou ik het gewoon als "karretje" vertalen.
Deze term vond ik ook op bijgevoegde link (verhaaltje over kamermeisje in hotel dat zich aan haar karretje met schoonmaakspullen vasthoudt)
http://www.taaldigitaal.nl/auteurs/Frederick_Menso/andrea.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2004-12-14 12:46:32 GMT)
--------------------------------------------------

Of: mijn wagentje. Een dienwagentje is voor het ronddelen van voedsel.

Hilde Brems
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
Grading comment
Dank je wel!