KudoZ home » French to Greek » Wine / Oenology / Viticulture

cheminée

Greek translation: κομπολόι (από φυσαλίδες)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:cheminée
Greek translation:κομπολόι (από φυσαλίδες)
Entered by: socratisv

12:34 Feb 10, 2007
French to Greek translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture / wine
French term or phrase: cheminée
mila gia afrvdeis oinous kai tis fysalides;to sxima kai tin diarkeia zwis tous kai perigrafei pws anebainoun pros tin epifaneia sximatizontas sth mesi tou potiriou mia stili, to legomeno "kordoni/cordon"......
"ells doivent etre tres fines,monter regulierement du fond du verre en une colonne continue dite cheminée..." ennoei endexomenws pws anebainoyn pros ta panv opws kapnos apo tzaki, alla malloin yparxei kapoios sygekrimenos oros ton opoio den gnwrizw!!!!!
CHRISTINE
κομπολόι
Explanation:
Αναφέρεται στην έκλυση των φυσαλίδων:


Η ποιότητα της σαμπάνιας καθορίζεται κυρίως από την οξύτητα που παρουσιάζει στο στόμα. Μια σημαντική όμως ένδειξη ποιότητας δίνεται και από το σερβίρισμά της. Οι φυσαλίδες που εκλύονται θα πρέπει να είναι μικρές και η έκλυσή τους να είναι αργή, με τη μια φυσαλίδα πάνω από την άλλη, δείγμα αργής ζύμωσης και σωστής ωρίμανσης μέσα στο μπουκάλι.
http://www.naftemporiki.gr/t z/story.asp?id=1282500

Σε ορισμένες ελληνικές σελίδες, αναφέρεται ως... κομπολόι!

Cuvee William Deutz 1990 της Deutz
Ενα φίνο κομπολόι από μπουρμπουλήθρες.
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12778&m=C22&...

....από κάτω προς τα επάνω στο μέσο του κρασιού σαν μικρό κομπολογάκι
http://www.teleiosgamos.gr/viewarticle.php?id=2807
Selected response from:

Marina Varouta
Germany
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2κομπολόι
Marina Varouta
1απελευθέρωση οσμών
socratisv


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
απελευθέρωση οσμών


Explanation:
μαλλον εχει σχεση με τον εξ'ατμηση....
Το παρακατω αποσπασμα απο http://www.comoutos.gr/downloads/articles/wine/winearticle_0...
μιλαει για κρασια (οχι για αφρωδεις οινους)
Στάδια γευστικής δοκιμής
Η γευστική δοκιμή περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
1. Οπτική εξέταση της επιφανείας του κρασιού (Λαμπερότητα του κρασιού).
2. Οπτική εξέταση της διαύγειας και της έντασης του χρώματος του κρασιού (σ΄αυτή τη φάση τοποθετούμε το ποτήρι μπροστά από φωτεινή πηγή).
3. Πρώτη επαφή της μύτης με την επιφάνεια του ποτηριού για να αντιληφθούμε τις οσμές. (Ο δοκιμαστής οφείλει να μυρίσει το κρασί πριν το βάλει στο στόμα του. Πρόκειται για την άμεση γραμμή όσφρησης που δίνει το άρωμα της μύτης).

4. Δεύτερη επαφή της μύτης μετά από περιστροφική κίνηση του ποτηριού για να αντιληφθούμε τα αρώματα που δεν ελευθερώνονται εύκολα. (Για καλύτερα αποτελέσματα συνίσταται η επανάληψη της όσφρησης μετά από περιστροφική ανακίνηση του ποτηριού, η οποία έχει σαν αποτέλεσμα την μεγέθυνση της επιφάνειας εξάτμισης και συνεπώς την απελευθέρωση περισσοτέρων οσμών επιτρέποντας συγχρόνως να εμφανίζονται και νέες μυρωδιές που αφορούν και άλλα αρωματικά συστατικά).
5. Δοκιμή μια γουλιάς κρασιού εισπνέοντας μικρή ποσότητα αέρα από το στόμα για να υποβοηθήσουμε την ανάπτυξη αρωμάτων και να τα εκτιμήσουμε σωστά στο στόμα.
6. Κατάποση ή φτύσιμο του κρασιού και ανάλυση των γευστικών εντυπώσεων (Η αίσθηση της γεύσης σχηματίζεται στα ευαίσθητα κύτταρα που βρίσκονται μόνο πάνω στη γλώσσα και συγκεκριμένα πάνω στις θηλές. Μόνο τέσσερις γεύσεις γίνονται αντιληπτές από τις θηλές της γλώσσας. Το γλυκό (εμπρόσθια τμήματα της γλώσσας), το αλμυρό (εμπρόσθια και εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα άκρα της πάνω επιφανείας), το ξινό (πλάγια και κάτω μέρος της γλώσσας) και το πικρό (πίσω μέρος της πάνω επιφανείας γλώσσας). Η πρώτη γεύση που γίνεται αντιληπτή είναι η γλυκιά και ακολουθεί η εμφάνιση της ξινής και της αλμυρής. Τελευταία γίνεται αντιληπτή η πικρή, κυρίως όταν καταπίνουμε. Στο κρασί περιέχονται συστατικά που είναι υπεύθυνα και για τις τέσσερις γεύσεις. Όταν το κρασί βρίσκεται μέσα στο στόμα η αίσθηση που αντιλαμβανόμαστε δεν ανήκει μόνο στη γεύση. Κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται και στην οσμή που όμως φτάνει στην έδρα της όσφρησης δια μέσου της στοματορινικής κοιλότητας, το άρωμα της γεύσης ή άρωμα του στόματος. Τέλος αισθήσεις ανάλογες της αφής γίνονται αντιληπτές πάνω στη γλώσσα στο εσωτερικό των παρειών και στα ούλα και μας πληροφορούν για το ιξώδες, το ελαιώδες, την θερμοκρασία και τον όγκο του κρασιού).
7. Έλεγχος της διάρκειας της γευστικής εντύπωσης.
8. Περιγραφή και εκτίμηση του κρασιού. Είναι καλό να καταγράφεται η περιγραφή ενός κρασιού. Τα στοιχεία θα βοηθήσουν στην σύγκριση των χαρακτηριστικών του και σε μια νέα μελλοντική γευσιγνωσία του ίδιου ή άλλου τύπου κρασιού.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-02-10 20:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

τον όρο " εξάτμηση" εννοούσα".... ελπιζω να βοηθουν τα παραπανω

socratisv
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 24

1 day34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
κομπολόι


Explanation:
Αναφέρεται στην έκλυση των φυσαλίδων:


Η ποιότητα της σαμπάνιας καθορίζεται κυρίως από την οξύτητα που παρουσιάζει στο στόμα. Μια σημαντική όμως ένδειξη ποιότητας δίνεται και από το σερβίρισμά της. Οι φυσαλίδες που εκλύονται θα πρέπει να είναι μικρές και η έκλυσή τους να είναι αργή, με τη μια φυσαλίδα πάνω από την άλλη, δείγμα αργής ζύμωσης και σωστής ωρίμανσης μέσα στο μπουκάλι.
http://www.naftemporiki.gr/t z/story.asp?id=1282500

Σε ορισμένες ελληνικές σελίδες, αναφέρεται ως... κομπολόι!

Cuvee William Deutz 1990 της Deutz
Ενα φίνο κομπολόι από μπουρμπουλήθρες.
http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12778&m=C22&...

....από κάτω προς τα επάνω στο μέσο του κρασιού σαν μικρό κομπολογάκι
http://www.teleiosgamos.gr/viewarticle.php?id=2807

Marina Varouta
Germany
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentini Mellas
2 hrs

agree  Andras Mohay: Καταπληκτικό!
1 day9 hrs