KudoZ home » French to Hungarian » Other

Grande Maitresse

Hungarian translation: főudvarmesternő


15:08 Feb 4, 2009
French to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary - Other
French term or phrase: Grande Maitresse
(természetesen kalapos i-vel)
XV. század, Franciaország, ha minden igaz, ez a hölgy a "főnöke" a hercegi udvar udvarhölgyeinek.
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:főudvarmesternő
Explanation:
az orosz udvarban is volt, onnan tudom, de volt a Habsburgoknál is, meg az angoloknál is - a francia udvar kapcsán valahogy nem emlékszem ilyenre, de attól még bőven lehetett
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4főudvarmesternő
Eva Blanar
4Első udvarhölgyKati


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Első udvarhölgy


Explanation:
A XV. században ez a logikus. De a szabadkőművesek női páholyainak "főmesternőit" is így hívták.

Kati
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
főudvarmesternő


Explanation:
az orosz udvarban is volt, onnan tudom, de volt a Habsburgoknál is, meg az angoloknál is - a francia udvar kapcsán valahogy nem emlékszem ilyenre, de attól még bőven lehetett

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm!