KudoZ home » French to Polish » Automotive / Cars & Trucks

centrage de l’enveloppe

Polish translation: centrowanie opony


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:centrage de l’enveloppe
Polish translation:centrowanie opony
Entered by: Ossetta

00:03 Sep 5, 2008
French to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
French term or phrase: centrage de l’enveloppe
BHP pompowania opon.

"Pour les roues à cercles, gonfler à 1.5 bar maximum et vérifier la mise en place correcte des cercles et **le centrage de l’enveloppe** afin de pouvoir continuer le gonflage"
Joanna Gałecka
Poland
centrowanie opony
Explanation:
a dokładniej centrowanie opony na obręczy/feldze
Selected response from:

Ossetta
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5centrowanie opony
Ossetta
4poprawne umieszczenie opony na obwodzie feldze
elzbieta jatowt
4"le centrage" oznacza również wyważanie; według mnie chodzi tu o wyważenie opony.
Jotrad
3wypośrodkowanie oponyArrakis


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poprawne umieszczenie opony na obwodzie feldze


Explanation:
Czy opona jest poprawnie scentrowana na feldze, Dotyczy to opon używanych na samochodach terenenwych, które są montowane z użyciem dodatkowych pierścieni umieszczanych zewnętrznie na feldze.
Enveloppe - tutaj obrazowo znaczy część pokrywająca felgę.
http://www.forum4x4.com/forum/showthread.php?t=41487
Tutaj jest fotografia

elzbieta jatowt
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wypośrodkowanie opony


Explanation:
Tu enveloppe = opona. Wypośrodkowanie opony (względem felgi).

http://www.sudbosch.pl/plikidopobrania/Wywazarki/Wywazarki/B...

--------------------------------------------------
Note added at   7 godz. (2008-09-05 07:24:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://cybermecanique.free.fr/pneumatique.htm

Dotyczy wszystkich opon, a nie tylko w samochodach terenowych!! To podstawa dobrego wyważenia koła.

Arrakis
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
centrowanie opony


Explanation:
a dokładniej centrowanie opony na obręczy/feldze

Example sentence(s):
  • Sprawdzić montaż (centrowanie opony na obręczy i obręczy na piaście koła). • Sprawdzić ciśnienie na zimnej oponie. • Dostosować ciśnienia do warunków pracy
  • THE GOODYEAR TIRE & RUBBER COMPANY, Akron, US Sposób centrowania zespołu opony i obręczy

    www.scania.pl/Images/ Scania%20w%20Polsce%203-4-2005%20(33-34)_tcm25-110677.pdf
    Reference: http://www.uprp.pl/wydawnictwa/wyd/bup_99/bup07_99/html/wyn0...
Ossetta
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Dziękuję.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"le centrage" oznacza również wyważanie; według mnie chodzi tu o wyważenie opony.


Explanation:
Przy wymianie kół, przed pompowaniem wyważa się koła tzn nakłada coś w rodzaju odważników (prawdopodobnie na feldze - w określone miejsca tak, by ruch obrotowy koła był równomierny.
Być może dotyczy to również samych opon. Byłam przy wymianie opon we własnym samochodzie i rzeczywiście wyważa się koła bądź same opony (tego niestety nie pamiętam).
Powodzenia...

Jotrad
Native speaker of: Polish