KudoZ home » French to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

bioaccumulable

Polish translation: podlegający bioakumulacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:bioaccumulable
Polish translation:podlegający bioakumulacji
Entered by: Hania Pietrzyk

11:30 Feb 20, 2008
French to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / karta bezpieczenstwa
French term or phrase: bioaccumulable
produit non potentiellement bioaccumulable
Hania Pietrzyk
France
podlegający bioakumulacji
Explanation:
Jest już w polszczyźnie bioakumulacja. Oczywiście z przymiotnikiem czy też imiesłowem jest pewien kłopot, więc tak proponuję.

--------------------------------------------------
Note added at   7 godz. (2008-02-20 18:57:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dzięki - chociaż nie warto się tak spieszyć z zamykaniem :-)
Selected response from:

M.A.B.
Netherlands
Grading comment
b. dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Substancja zdolna do gromadzenia się w żywych organizmach
esperantiste
4podlegający bioakumulacji
M.A.B.


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Substancja zdolna do gromadzenia się w żywych organizmach


Explanation:


Se dit d'une substance qui peut s'accumuler dans les organismes vivants, indépendamment du fait qu'elle ait un rôle métabolique ou qu'elle soit nocive à ces organismes.

Bioaccumulable désigne une substance qui à la faculté de s'accumuler dans les organismes vivants. Des substances
bioaccumulables peuvent jouer un rôle métabolique ou être nocive pour les organismes.
Les composés bioaccumulables produisent des phénomènes de concentration biologique dans le milieu naturel.


    Reference: http://www.dictionnaire-environnement.com/bioaccumulable_ID2...
    Reference: http://www.dictionnaire-environnement.com/substance_bioaccum...
esperantiste
Works in field
Native speaker of: Native in ArabicArabic
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziekuje ale chodzi mi o odpowiednik po polsku


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  elzbieta jatowt: zdolnych do nagromadzenia się w żywym organiźmie
1 hr
  -> Dziękuję

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podlegający bioakumulacji


Explanation:
Jest już w polszczyźnie bioakumulacja. Oczywiście z przymiotnikiem czy też imiesłowem jest pewien kłopot, więc tak proponuję.

--------------------------------------------------
Note added at   7 godz. (2008-02-20 18:57:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dzięki - chociaż nie warto się tak spieszyć z zamykaniem :-)


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bioakumulacja
M.A.B.
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
b. dziekuje