KudoZ home » French to Polish » Law/Patents

Code de la consommation

Polish translation: Kodeks konsumencki


08:37 May 28, 2003
French to Polish translations [PRO]
Law/Patents
French term or phrase: Code de la consommation
W tekœcie umowy autorzy powo³uj¹ siê na ten¿e kodeks.

Jak siê to nazywa po polsku?
Lucasso
Polish translation:Kodeks konsumencki
Explanation:
Wedlug Leksykonu prawa FR>PL Jerzego Pienkosa
Selected response from:

Danouchka
France
Grading comment
Dziękuję. Wybrałem tę odpowiedź (mimo że druga propozycja bardziej mi się podoba), ale tłumaczenie miało być przysięgłe, więc zdecydowałem się na bardziej dosłowne tłumaczenie. Thanks to both answerers.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1prawa konsumenta
leff
3Kodeks konsumenckiDanouchka


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kodeks konsumencki


Explanation:
Wedlug Leksykonu prawa FR>PL Jerzego Pienkosa

Danouchka
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 175
Grading comment
Dziękuję. Wybrałem tę odpowiedź (mimo że druga propozycja bardziej mi się podoba), ale tłumaczenie miało być przysięgłe, więc zdecydowałem się na bardziej dosłowne tłumaczenie. Thanks to both answerers.

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prawa konsumenta


Explanation:
bardzo ogólnie, bo u nas taki kodeks nie istnieje. Najlepiej więc zastosować rozwiązanie analogiczne do użytego w poniższym cytacie:

"Powództwo w sprawie o wydanie nakazu sądowego dla ochrony zbiorowych interesów konsumentów przewidziane jest w ustawie o ogólnej ochronie konsumenta, w oryg. Code de la consommation. "

Drugi link zawiera spis polskich aktów prawnych zajmujących się ochroną praw konsumenta


    Reference: http://www.cofund.org.pl/integracja/raporty/ukie_harm/bank/c...
    Reference: http://www.halat.pl/prawa_konsumenta.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 592

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hania Pietrzyk
7 hrs