KudoZ home » French to Polish » Medical: Pharmaceuticals

les cholagogues

Polish translation: środki żółciopędne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:les cholagogues
Polish translation:środki żółciopędne
Entered by: SzymekS

15:15 Jul 10, 2008
French to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
French term or phrase: les cholagogues
Chodzi o rodzaj leków. Oto kontekst:

Les cholagogues qui favorisent la déplétion brusque de la vésicule biliaire et des voies biliaires intracanaliculaires.
SzymekS
środki żółciopędne
Explanation:
przychylałbym się do tego, gdyż większość substancji o właściwościach żólciopędnych to środki ziołowe/roślinne (nawet niektóre przyprawy spożywcze), które trudno określić mianem leków (ale to oczywiście zależy od szerszego kontekstu)
Selected response from:

Pawel Paczkowski
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5środki żółciopędnePawel Paczkowski
4leki żółciopędne
bisu


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
leki żółciopędne


Explanation:
.

bisu
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
środki żółciopędne


Explanation:
przychylałbym się do tego, gdyż większość substancji o właściwościach żólciopędnych to środki ziołowe/roślinne (nawet niektóre przyprawy spożywcze), które trudno określić mianem leków (ale to oczywiście zależy od szerszego kontekstu)

Pawel Paczkowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję