KudoZ home » French to Polish » Other

cisaillement

Polish translation: ślizganie się, poślizg względny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:cisaillement
Polish translation:ślizganie się, poślizg względny
Entered by: M.A.B.

09:45 Sep 11, 2006
French to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
French term or phrase: cisaillement
La force développée peut varier en fonction de 2 critères :
- La VISCOSITE du fluide hydraulique;
- Le CISAILLEMENT de celui-ci
M.A.B.
Netherlands
ślizganie się
Explanation:
chodzi o ślizganie się warstewki elementarnej smaru.
Słownik techn. fr. polski
Selected response from:

Hania Pietrzyk
France
Grading comment
Tu chyba o to chodziło. Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ścinanie
Maciej Andrzejczak
4 +1ślizganie się
Hania Pietrzyk


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ścinanie


Explanation:
w badaniach wytrzymałośicowych

Ścinanie cieczy oznacza, że wykonana praca tarcia wewnętrznego zmienia się w ciepło. Powstający w ten sposób wzrost temperatury zmniejsza lepkość cieczy ...
www.tribologia.org/ptt/try/tr06.htm - 230k

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta
3 hrs

agree  Grzegorz Kurek
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ślizganie się


Explanation:
chodzi o ślizganie się warstewki elementarnej smaru.
Słownik techn. fr. polski

Hania Pietrzyk
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38
Grading comment
Tu chyba o to chodziło. Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: poslizg wzgledny
2 days12 hrs
  -> dziekuje