KudoZ home » French to Polish » Tech/Engineering

intelligence economique

Polish translation: praktyczna, wiedza na temat gospodarki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:intelligence economoique
Polish translation:praktyczna, wiedza na temat gospodarki

12:05 May 26, 2003
French to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: intelligence economique
le developpement des competences en intelligence economique
Magdalena Stanek
ogólne (praktyczna) widza na temat gospodarki
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 12:17:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Un trčs bon portail sur l\'intelligence économique
www.cizaw.com

tu można zobaczyć co to właściwie jest :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 12:18:10 (GMT)
--------------------------------------------------

praktyczna wiedza ...oczywiście - literówka sorry..
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Bardzo dziekuję za tłumaczenie. Znalazłam inną definicje tego terminu: wywiad gospodarczy (być może jest to "kalka" z angielskiego).

Pozdrawiam
Magdalena Stanek
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wywiad gospodarczy
leff
3ogólne (praktyczna) widza na temat gospodarki
Maciej Andrzejczak


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ogólne (praktyczna) widza na temat gospodarki


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 12:17:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Un trčs bon portail sur l\'intelligence économique
www.cizaw.com

tu można zobaczyć co to właściwie jest :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 12:18:10 (GMT)
--------------------------------------------------

praktyczna wiedza ...oczywiście - literówka sorry..

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 268
Grading comment
Bardzo dziekuję za tłumaczenie. Znalazłam inną definicje tego terminu: wywiad gospodarczy (być może jest to "kalka" z angielskiego).

Pozdrawiam
Magdalena Stanek

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wywiad gospodarczy


Explanation:
"Le concept d'Intelligence Economique n'est pas nouveau ; les exemples historiques de cette pratique sont nombreux. Citons notamment la République de Venise qui a pu maintenir sa puissance pendant plus de deux sičcles en utilisant un réseau d'ambassadeurs dans toute l'Europe et un réseau de 10 000 prostituées qui interviewaient les voyageurs de passage."

"Wywiad gospodarczy - skuteczne techniki pozyskiwania informacji.
cel szkolenia: Znając odpowiednie narzędzia i techniki, w stosunkowo łatwy i mało kosztowny sposób (zgodnie z prawem) pozyskać można interesujące informacje na temat naszych konkurentów. Celem szkolenia jest przedstawienie tych technik i przećwiczenie umiejętności ich stosowania, a także wiedza w jaki sposób chronić się przed działaniem wywiadu konkurencyjnego."



    Reference: http://www.lorraine.cci.fr/FRANCAIS/C3/307.htm
    Reference: http://www.kadry.info.pl/produkty/rus_5397.htm
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 592

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna M. Wróbel
39 mins

agree  amat
10 hrs