KudoZ home » French to Romanian » Education / Pedagogy

CAPES

Romanian translation: CAPES


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:CAPES
Romanian translation:CAPES
Entered by: Nadia Farcas

11:24 Mar 31, 2004
French to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy / psychoanalysis
French term or phrase: CAPES
De unde vine prescurtarea aceasta? Si ce anume inseamna acest examen in Franta? Va multumesc.
Nadia Farcas
Romania
CAPES
Explanation:
Depinde pentru ce traduci. In principiu l-as lasa asa ca prescurtare, cu o explicatie in paranteza. Explicatia ar fi: "certificat de abilitare pentru predarea in invatamantul liceal".
Selected response from:

Dan Marasescu
Romania
Grading comment
Multumesc. Este vorba despre o insiruire de diplome, inca ma gandesc daca il las asa sau ii dau doar traducerea.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4CAPES
Dan Marasescu
4certificat de aptitudine pentru invatamantul secundar
Elvira Daraban
3 +1certificat d'aptitude au professorat de l'enseignement du second degré
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
certificat d'aptitude au professorat de l'enseignement du second degré


Explanation:
Das CAPES (certificat d'aptitude au professorat de l'enseignement du second degré) und die agrégation sind zwei Prüfungen (concours), die zum Lehramt führen.

In traducere, CAPES este un examen care se da impreuna cu agregation pentru postul de profesor.

http://www.cidu.de/raeume/studieren/abschluesse/capes_agreg_...


Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liana Coroianu
2 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
certificat de aptitudine pentru invatamantul secundar


Explanation:
certificat d'aptitude au professorat de l'enseignement de second degre (secondaire) (HACHTTE), adica, conform aceluiasi dictionar, da dreptul de a preda in invatamantul secundar. cred ca exista o varianta mai buna pentru aptitudine, dar nu cunosc invatamantul secundar din romania suficient de bine ca sa imi dau seama cu ce se echivaleaza. in franceza am descoperit "aptitude" si sensul de "capacite reconnue par la loi" (HACHETTE) asa ca ar putea (teoretic) sa fie echivalent cu definitivatul in invatamant.

Elvira Daraban
Works in field
Native speaker of: Romanian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
CAPES


Explanation:
Depinde pentru ce traduci. In principiu l-as lasa asa ca prescurtare, cu o explicatie in paranteza. Explicatia ar fi: "certificat de abilitare pentru predarea in invatamantul liceal".


    Reference: http://www.education.gouv.fr/siac/siac2/default.htm
Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Multumesc. Este vorba despre o insiruire de diplome, inca ma gandesc daca il las asa sau ii dau doar traducerea.