KudoZ home » French to Romanian » Finance (general)

foyer fiscal

Romanian translation: domiciliu fiscal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:foyer fiscal
Romanian translation:domiciliu fiscal
Entered by: Le Gall Monica

08:18 Feb 8, 2007
French to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: foyer fiscal
La Cour admet cependant que ces situations sont très comparables lorsque le non-résident d’un État perçoit dans cet État la quasi-totalité des revenus de son foyer fiscal.
Barla Alexandra
domiciliu fiscal
Explanation:
În vederea aplicării impozitelor pe venituri şi pe moştenire conform drepturilor de succesiune, precum şi a convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate între statele membre ale Comunităţii, funcţionarii şi alţi agenţi ai Comunităţilor care, din motive exclusiv legate de exercitarea funcţiilor lor în serviciul Comunităţilor, îşi stabilesc reşedinţa pe teritoriul unui stat membru, altul decât statul în care au domiciliul fiscal la data intrării în serviciul Comunităţilor, sunt consideraţi atât în statul de reşedinţă, cât şi în cel de domiciliu fiscal ca şi cum şi-ar fi păstrat domiciliul în ţara lor de origine, dacă aceasta din urmă este membră a Comunităţilor. Această dispoziţie se aplică de asemenea soţului/soţiei, în măsura în care acesta/aceasta nu desfăşoară activităţi profesionale proprii, precum şi copiilor aflaţi în întreţinerea si în grija persoanelor prevăzute de prezentul articol.
Selected response from:

Le Gall Monica
France
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5domiciliu fiscalxxxFinlegal
3 +2domiciliu fiscal
Le Gall Monica


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
domiciliu fiscal


Explanation:
În vederea aplicării impozitelor pe venituri şi pe moştenire conform drepturilor de succesiune, precum şi a convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate între statele membre ale Comunităţii, funcţionarii şi alţi agenţi ai Comunităţilor care, din motive exclusiv legate de exercitarea funcţiilor lor în serviciul Comunităţilor, îşi stabilesc reşedinţa pe teritoriul unui stat membru, altul decât statul în care au domiciliul fiscal la data intrării în serviciul Comunităţilor, sunt consideraţi atât în statul de reşedinţă, cât şi în cel de domiciliu fiscal ca şi cum şi-ar fi păstrat domiciliul în ţara lor de origine, dacă aceasta din urmă este membră a Comunităţilor. Această dispoziţie se aplică de asemenea soţului/soţiei, în măsura în care acesta/aceasta nu desfăşoară activităţi profesionale proprii, precum şi copiilor aflaţi în întreţinerea si în grija persoanelor prevăzute de prezentul articol.


    Reference: http://www.europarl.europa.eu/transl_es/RO/juri/treaties/tre...
Le Gall Monica
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Stanescu
3 hrs
  -> multumesc!

agree  Anamaria Sturz
4 hrs
  -> multumesc mult! confirmarile voastre fac sa imi creasca nivelul de siguranta pentru aceasta expresie :))

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
domiciliu fiscal


Explanation:
CAPITOLUL II
Domiciliul fiscal
ARTICOLUL 29
Domiciliul fiscal
(1) Prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
c) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, adresa persoanei care reprezinta asocierea sau entitatea, iar in lipsa unei asemenea persoane, adresa domiciliului fiscal al oricaruia dintre asociati.
(2) Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
(3) In situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. b) si c), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.

Codul de procedura fiscala

foyer fiscal = household for tax purposes
The Concise Oxford-Hachette French Dictionary. Ed. Jean-Benoit Ormal-Grenon and Natalie Pomier. Oxford University Press, 2004

xxxFinlegal
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40