KudoZ home » French to Romanian » Finance (general)

droit à action

Romanian translation: dreptului la actiuni (cu obiect patrimonial)


10:46 Jan 17, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: droit à action
Les actions de performance et actions bloquées ne seront acquises que si l’attributaire est encore employé au sein du Groupe à la fin de la période d’acquisition et, dans le cas des actions de performance, que si les critères de performance à moyen terme sont satisfaits. La période d’acquisition des ***droits à actions*** prendra fin à la date de publication des résultats annuels de l’exercice 2009.
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:dreptului la actiuni (cu obiect patrimonial)
Explanation:
Dreptul la actiune, avind un obiect patrimonial, se stinge prin prescriptie ... Odata cu stingerea dreptului la actiune privind un drept principal se stinge ...
www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=9005

PRESCRIPTIA EXTINCTIVA - Notiunea si efectul prescriptiei ...Din dreptul civil face parte prescriptia dreptului la actiune in sens ... 67 1958 Debitprul care a executat obligatia, dupa ce dreptul la actiune al ...
www.super-referate.com/referate/drept/6/PRESCRIPTIA--EXTINC... - 14k - Cached - Similar pages
Selected response from:

Cristina Chaplin
United Kingdom
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dreptului la actiuni (cu obiect patrimonial)Cristina Chaplin
3 +1titlu (de proprietate)Minerva Potolea


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dreptului la actiuni (cu obiect patrimonial)


Explanation:
Dreptul la actiune, avind un obiect patrimonial, se stinge prin prescriptie ... Odata cu stingerea dreptului la actiune privind un drept principal se stinge ...
www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=9005

PRESCRIPTIA EXTINCTIVA - Notiunea si efectul prescriptiei ...Din dreptul civil face parte prescriptia dreptului la actiune in sens ... 67 1958 Debitprul care a executat obligatia, dupa ce dreptul la actiune al ...
www.super-referate.com/referate/drept/6/PRESCRIPTIA--EXTINC... - 14k - Cached - Similar pages


Cristina Chaplin
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
2 hrs
  -> multumesc

agree  Anca Nitu
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
titlu (de proprietate)


Explanation:
GDT: *droit* - "Valeur, matérialisée par un titre ou un coupon, représentative de la faculté ouverte à un actionnaire d'une société de recevoir des actions supplémentaires de celui-ci en vertu d'un droit d'attribution ou de souscription."
http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index102...

Principalele grupe de titluri financiare:
"b) titluri financiare cu venit variabil le mai spune titluri de proprietate reprezentate de acţiuni"
http://www.uem.ro/universitatea/Facultatea_de_Stiinte_Econom...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-17 12:26:59 GMT)
--------------------------------------------------

"Titlurile financiare cu venit variabil sau titlurile de proprietate dau deţinătorului câteva drepturi şi anume: dreptul de a exercita votul în adunările ordinare şi extraordinare ale emitenţilor; obţinerea unei părţi din profitul realizat la sfârşitul fiecărui exerciţiu financiar sub formă dividende; dreptul la o parte din activul financiar în caz de lichidare a societăţii respective. De reţinut că în caz de faliment deţinătorii acestor titluri financiare (acţiuni) nu sunt făcuţi responsabili pentru consecinţele respective decât în măsura în care au fost implicaţi în administrarea şi gestionarea societăţii respective adică dacă au deţinut funcţii de conducere în respectiva societate. Drepturile financiare ale deţinătorilor de aceste titluri financiare sunt proporţionale cu numărulacestor titluri adică numărul de acţiuni."

Minerva Potolea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  silvia karen
21 hrs
  -> Multumesc!