KudoZ home » French to Romanian » Genealogy

Frérèches

Romanian translation: frérèche (gospodărie constiuită din fraţi şi surori şi din familiile lor respective; spec


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:frérèche
Romanian translation:frérèche (gospodărie constiuită din fraţi şi surori şi din familiile lor respective; spec
Entered by: Rodica Levitchi

10:59 Jan 19, 2004
French to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Genealogy
French term or phrase: Frérèches
Lignages, lignées, fratries, frérèches

« Tandis que les modèles statistiques sur les lignages, terme générique qui englobe les lignées et les fratries, ont été impulsés par Lotka, …les modèles sur les structures familiales ont été décrits par Le Play. »

« La famille communautaire, encore dénommée polynucléaire, réunissait des ménages complexes qui étaient soit des groupes lignagers rassemblant les parents et leurs enfants, soit des frérèches, ménages constitués par des frères ou sœurs. »

Ma poate ajuta cineva sa descalcesc aceste noţiuni ? Cel putin, poate imi dati o idee unde sa caut. Din ce am reusit sa gasesc, am dedus ca "lignages" ar inseamna legaturi/linii de rudenie in general; de unde "groupes lignagers" = "grupuri de rudenie" (am gasit formula intr-o programa analitica de sociologie). Dar "lignées" (descendenta? filiatie?). La "fratries" si "frérèches" insa m-am blocat fara drept de apel...

Va multumesc pentru orice sugestie sau indiciu.

P.S. Respectand sugestia (one term at a time please) din campurile KudoZ, voi imparti intrebarea in patru, desi contextul este acelasi, pentru a putea acorda puncte fiecarui termen. Imi cer scuze pentru "bombardare", dar nu mi se parea corect sa notez un singur raspuns cand, de fapt, pun patru intrebari.
Rodica Levitchi
Frérčches
Explanation:
Frérčche: A kind of multiple family first identified in France. It consists of two or more brothers and their wives living on and working the same farm. It occurred in places where families did not want to divide farms for economic reasons. --Tony Goins
Selected response from:

Maricica W.
Grading comment
Inca o data (ca nu strica), multumesc Veronica!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2FrérčchesMaricica W.
4frereche
Mihaela Sinca


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Frérčches
Frérčches


Explanation:
Frérčche: A kind of multiple family first identified in France. It consists of two or more brothers and their wives living on and working the same farm. It occurred in places where families did not want to divide farms for economic reasons. --Tony Goins


    Reference: http://oak.cats.ohiou.edu/~baxter/hist381/terms/frerech.htm
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Inca o data (ca nu strica), multumesc Veronica!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Sinca: The frereche is a household with two conjugal units living under the same roof. The two units were usually siblings. The stem family was made up of a nuclear family and a child's family living in the household.
7 mins

agree  Liana Coroianu
3 days21 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Frérčches
frereche


Explanation:
Propun un site in franceza pentru mai multe claritate, dar e cam acelasi lucru ca si in engleza, nu vad cum ar putea fi tradus in romana, pe fratie l-am gasit ca atare si in site-ri romanesti de psihologie

Au plan local, il y a le groupe domestique, on mesure sa taille et sa structure pour déterminer un type précis de groupe domestique. Soit il s’agit d’une personne seule, ou des personnes qui ne constituent pas un groupe familial. On peut avoir une structure simple : un seul couple avec des enfants, ou une structure élargie soit verticalement soit horizontalement, dans ce cas, on parle de groupe domestique polynucléaire, on distingue la famille souche oů le couple le plus âgé domine et commande, et la frereche quand il s’agit de groupe de frčres ou de sśurs.






    Reference: http://perso.wanadoo.fr/j-b-histoire/histoire-medievale/soc_...
Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4