KudoZ home » French to Romanian » Law (general)

subrogé-tuteur

Romanian translation: tutore înlocuitor / prin subrogaţie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:subrogé-tuteur
Romanian translation: tutore înlocuitor / prin subrogaţie
Entered by: Minerva Potolea

12:46 Jan 16, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / tutelă
French term or phrase: subrogé-tuteur
*curator special*?
Este tot cea am reuşit să găsesc.

http://www.dictionnaire-juridique.com/definition/subroge-tut...
Le "subrogé-tuteur" est la personne physique qui fait partie des organes de la tutelle. Il est désigné par le conseil de famille pour contrôler la gestion du tuteur. En particulier, le rôle du subrogé-tuteur est de représenter l’incapable mineur ou le majeur protégé lorsque les intérêts de ces derniers se trouvent en opposition avec ceux du tuteur.

Noul Cod Civil:
Art.110 – (1) Ori de câte ori între tutore si minor se ivesc interese contrare, care nu sunt dintre cele ce trebuie să ducă la înlocuirea tutorelui, instanta tutelară va numi un curator special.
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_1223/Noul/Cod/Ci... &printPage=1&setWindowName=shEAPopUpWnd

Nu am un context, termenul apare în enumerarea persoanelor care au compărut în faţa Instanţei pentru a alcătui consiliul de familie al minorului.

Există şi un alt termen?
Mulţumesc frumos!
Minerva Potolea
Romania
Persoană care o înlocuieşte pe alta (ca tutore) prin subrogaţie
Explanation:
,

--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2008-01-16 12:54:46 GMT)
--------------------------------------------------

Conform Dicţionarului Francez-Român Administrativ, Comercial, Economic, Financiar-Bancar, Juridic
Autori- Christine-Anca Savin, Vasile Savin
Selected response from:

Irina-Maria Foray
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Persoană care o înlocuieşte pe alta (ca tutore) prin subrogaţieIrina-Maria Foray
4 +1autoritatea tutelaraAnca Nitu
4tutore subrogatDasa Suciu


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Persoană care o înlocuieşte pe alta (ca tutore) prin subrogaţie


Explanation:
,

--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2008-01-16 12:54:46 GMT)
--------------------------------------------------

Conform Dicţionarului Francez-Român Administrativ, Comercial, Economic, Financiar-Bancar, Juridic
Autori- Christine-Anca Savin, Vasile Savin

Irina-Maria Foray
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Irina!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  silvia karen: sau tutore înlocuitor, mai scurt
19 hrs
  -> Multumesc !

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tutore subrogat


Explanation:
Eu aşa am găsit în Dicţionar francez-român pentru traducători, Editura Academic, Adrian şi Alina Cristea. Oricum pentru o traducere e mult mai scurtă varianta decât o parafrazare, cu toate că sună ciudat.

Dasa Suciu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Şi eu m-am gândit la asta, deşi, vorba ta, sună foarte ciudat ...


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
autoritatea tutelara


Explanation:
Subrogé-tuteur
Personne physique ,faisant partie des organes de la tutelle désignée par le conseil de famille pour contrôler la gestion du tuteur .

En particulier, le rôle du subrogé-tuteur est de représenter l' incapable mineur ou majeur protégé lorsque leurs intérêts se trouvent en opposition avec ceux du tuteur .
http://www.juritravail.com/lexique/Subroge.html


Domaine(s) : - droit
droit civil


français

subrogé tuteur n. m.


Définition :
Personne chargée de la surveillance, et éventuellement de la suppléance du tuteur.


Domaine(s) : - droit
droit civil
droit commercial


français

subrogé-tuteur n. m.


Définition :
Personne désignée par le conseil de famille et qui est chargée de surveiller la gestion par le tuteur des biens du mineur.


GDT
Autoritatea tutelara - Dreptul Familiei
Reglementata in C. fam,
institutie creata pe labga autoritatile publice locale, in vederea ocrotirii intereselor minorului lipsa de ingrijire parinteasca, in cazurile prevazute de lege.Autoritatea tutelara competenta este fie cea de la domiciliul minorului, fie cea de la locul unde trebuie luate masurile urgente etc.Autoritatea tutelara este reglementata in cap . IV, C. fam.Deciziile autoritatii tutelare pot fi atacate la autoritatea ierarhic superioara, care potrivit legii exercita atributii de indrumare si control.Autoritatatea tutelara isi exercita atributiile in materia tutelei minorului, a punerii sub interdictie (in ambele cazuri poate face cerere), participa la judecarea cauzelor cu infractori minori, desemneaza persoana care sa efectueze ancheta sociala etc.
.
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3254/Tutore

Autoritatea tutelara este cea care controleaza activitatea tutorelui si-l inlocuieste cu altul daca e nevoie
cf definitiei


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: reprezentant al autoritatii tutelare?
1 day16 mins
  -> cam asa i-as zice eu , nu cred ca exista un termen in lb romana, este autoritatea fata de care tutorele e raspunzator ( cf definitiei ) multumesc