KudoZ home » French to Romanian » Slang

mille millions de mille sabords

Romanian translation: mii de trasnete!


16:23 Mar 11, 2007
French to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Slang / comics/bande dessinee
French term or phrase: mille millions de mille sabords
une sorte d'injure utilisé tout le temps comme un automatisme verbal par un personnage de bande dessinée qui était capitain en marine; donc, ça fait partie du langage des matelots je crois.
sabine21ro
Romanian translation:mii de trasnete!
Explanation:
alta varianta :)
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mii de trasnete!Anca Nitu
4mii (şi mii) de trăsnete şi obuze de tun!
silvia karen
4fir-ar sa fie
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fir-ar sa fie


Explanation:
*

DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: mersi mult


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mii de trasnete!


Explanation:
alta varianta :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: si eu tot la asta ma gandeam, doream o confirmare. mersi :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  silvia karen
3 hrs

2 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mii (şi mii) de trăsnete şi obuze de tun!


Explanation:
Ţinând cont de faptul că "sabord" era o deschizătură în peretele vasului care lăsa să iasă ţeava de tun, eu aş adapta expresia având grijă să nu mă îndepărtez prea mult de sensul originar.

Altă variantă: Mii de trăsnete/tunete/fulgere şi proiectile de tun!


--------------------------------------------------
Note added at 2 zile23 ore (2007-03-14 15:26:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ar fi bine de evitat, totuşi, aliteraţia tunete-tun. În ceea ce priveşte proiectilele, cred că la vreme aceea se numeau "ghiulele".

"Mii de hublouri şi de ghiulele de tun!"

Este doar o idee, binenţeles.

silvia karen
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian