KudoZ home » French to Swedish » Geography

francilien

Swedish translation: i (det franska landskapet) Ile-de-France


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:francilien
Swedish translation:i (det franska landskapet) Ile-de-France
Entered by: Eva Gustavsson

17:11 May 14, 2002
French to Swedish translations [PRO]
Geography / Geography
French term or phrase: francilien
cette première ligne de tram francilienne

Det är uppenbarligen adjektivet som hör till Ile-de-France, men finns något svenskt ord?
Eva Gustavsson
i Ile- de-France
Explanation:
eller man kanske tom bör förtydliga: i det franska landskapet ...
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spårvagnsringenxxxMarianne
2i Ile- de-FranceStaffan Wiman


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
i Ile- de-France


Explanation:
eller man kanske tom bör förtydliga: i det franska landskapet ...

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Tack så mycket!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
spårvagnsringen


Explanation:
"la francilienne" är den yttre ringen ("le periferique" är den inre) runt Paris. Det rör sig här om en spårvagnslinje som går runt Paris på relativt stort avstånd från centrum.


    egna resor
xxxMarianne
Belgium
Works in field
Native speaker of: Swedish