KudoZ home » French to Swedish » Other

relever le pari

Swedish translation: höja insatsen; anta utmaningen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:relever le pari
Swedish translation:höja insatsen; anta utmaningen
Entered by: Eva Gustavsson

16:53 May 14, 2002
French to Swedish translations [PRO]
French term or phrase: relever le pari
Avec deux lignes fondamentalement différentes, la RATP a relevé le pari de deux réussites commerciales comparables.
Eva Gustavsson
antagit utmaningen
Explanation:
Med två i grunden annorlunda linjer har RATP antagit utmaningen från ett par jämförbara kommersiella satsningar som lyckats väl.
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5antagit utmaningen
Mario Marcolin
4Med två..., har RATP tagit uppmaningen att lyckas med två jämförbara kommerciella satsningar.tompa
4höja insatsen
Mats Wiman


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
höja insatsen


Explanation:
Med två.. har RATP höjt insatsen för...


    Norstedts Skribent+fra-sve-fra+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 246

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Med två..., har RATP tagit uppmaningen att lyckas med två jämförbara kommerciella satsningar.


Explanation:
relever un pari är samma som att ta upp ett vad

tompa
PRO pts in pair: 7

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
antagit utmaningen


Explanation:
Med två i grunden annorlunda linjer har RATP antagit utmaningen från ett par jämförbara kommersiella satsningar som lyckats väl.

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 136
Grading comment
Tack så mycket!