KudoZ home » French to Swedish » Tech/Engineering

automatisme industriel

Swedish translation: Industriell automatisering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:automatisme industrielle
Swedish translation:Industriell automatisering
Entered by: xxxhelenkass

13:02 Aug 23, 2002
French to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / elecric
French term or phrase: automatisme industriel
Notre offre de produits se développe aujourd'hui autour de sept lignes de produits : l'eclairage, les datacom, les conduits et câbles, les équipements éléctriques et automatismes industriels, le traitement de l'air, l'outillage et les appareils de mesure et la sécurité.
Helen
Industriell automatisering
Explanation:
1) kurs i Elektroteknik på KTH
2)"Utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av givare, kommunikationssystem och styrutrustning för industriell automatisering." Beskrivning av certifierat företag hos Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack! Det var hjälpsamt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Industriell automatisering
Mario Marcolin
4industriell automation
Mats Wiman
4processautomationxxxCATNIP


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
processautomation


Explanation:
"processautomation" ges som termförslag på Eurodicautom. Kanske kan "processautomation inom industrin" användas för tydlighetens skull? Se http://www.hut.fi/Abi/Svenska/kemi.html:"Processautomat... för industrin är avancerad gren inom datateknik som kräver kunskaper i kemi. Det är inte bara kemister som väljer det här huvudämnet, utan också studerande på avdelningarna för träförädlingsteknik och material- och bergteknik. Undervisningen syftar till att utbilda fackfolk för att täcka de personalbehov som finns bland processindustriföretagen, processanläggningstillverkarna, automationsleverantörerna och forskningsinstituten. En ingenjör i processautomation förstår både processen och automationssystemet och vet att samspelet mellan dem är det avgörande."



xxxCATNIP
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 20

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
industriell automation


Explanation:

Jag tror begreppet är mer generellt än just 'processautomation' med vilken oftast avses kemiprocesser.
Jag tror inte att det är fallet här.


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 246

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Industriell automatisering


Explanation:
1) kurs i Elektroteknik på KTH
2)"Utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av givare, kommunikationssystem och styrutrustning för industriell automatisering." Beskrivning av certifierat företag hos Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut


    Reference: http://www2.telge.kth.se/utbildningar/elektro/elektro2000ak2...
    Reference: http://www.sp.se/cert/certsyst/default.asp?level=3&bokst=I
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 136
Grading comment
Tack! Det var hjälpsamt.