KudoZ home » German to Bulgarian » Construction / Civil Engineering

sd-Wert

Bulgarian translation: устойчивост на дифузия на водни пари


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:sd-Wert
Bulgarian translation:устойчивост на дифузия на водни пари
Entered by: Mihaela Boteva

18:45 Feb 8, 2007
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: sd-Wert
Намерих следната дефиниция:

Der Sd-Wert bzw. die diffusionsäquivalente Luftschichtdicke gibt an, wie lange Wasserdampf für seine Wanderung durch ein luftdichtes Bauteil braucht.

Има ли утвърден термин на български език?

Благодаря.
Mihaela Boteva
sd-Wert = Sperrwert
Explanation:
Способността на строителните материали да пропускат водните пари се измерва чрез техния коефициент на съпротивление при дифузия. Той е безразмерна величина и изразява дебелината на въздушния слой, който има същото дифузно съпротивление, като слой от даден материал с дебелина единица.
Selected response from:

Iliana Deneva
Spain
Grading comment
Наистина съм много затруднена при разпределението на точки в този случай - за съжаление мога да избера само един отговор. Линкът и обяснението на Илиана са много изчерпателни. Благодаря на г-н Труфев за бързината и на Илиана за точността!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sd-Wert = SperrwertIliana Deneva
3стойност на дебелината на въздушния слой
Trufev


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
стойност на дебелината на въздушния слой


Explanation:
http://www.bauwerk-verlag.de/baulexikon/index.shtml?WASSERDA...

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 51

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sd-Wert = Sperrwert


Explanation:
Способността на строителните материали да пропускат водните пари се измерва чрез техния коефициент на съпротивление при дифузия. Той е безразмерна величина и изразява дебелината на въздушния слой, който има същото дифузно съпротивление, като слой от даден материал с дебелина единица.


    Reference: http://www.elkage.de/PHP/fachbegriffe.php?id=2362
Iliana Deneva
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Наистина съм много затруднена при разпределението на точки в този случай - за съжаление мога да избера само един отговор. Линкът и обяснението на Илиана са много изчерпателни. Благодаря на г-н Труфев за бързината и на Илиана за точността!