KudoZ home » German to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

Drehmomentstütze

Bulgarian translation: Упор против превъртане


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Drehmomentstütze
Bulgarian translation:Упор против превъртане
Entered by: Petya Gotterke

07:11 Feb 18, 2008
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Förderband
German term or phrase: Drehmomentstütze
Търся понятието на български:

Kegelradaufsteckgetriebemotor mit DREHMOMENTSTÜTZE

Благодаря!
Petya Gotterke
Germany
опора (спирачка) против въртене
Explanation:
Според речник Polyglot

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-02-18 07:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Упор против превъртане, според Лингво 12
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Това е преводът на термина. Аз си мислех, че за него вероятно съществува по-малко обяснително понятие, но явно не е така. Благодаря на всички за мненията.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Ограничител на въртящ мимент
lazarova
4Подкрепа на въртящия моментWilly Obretenov
4стопер (фиксатор) срещу завъртане; задържаща ръчкаRUJA
3 +1опора (спирачка) против въртене
Trufev
3вградено рамо за въртящ моментcvetana


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Подкрепа на въртящия момент


Explanation:
Аз го схващам повече като някакво устройство, което подпомага (или осигурява постоянство на) въртящия момент на двигателя. Но не знам български термин за такова устройство...

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
опора (спирачка) против въртене


Explanation:
Според речник Polyglot

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-02-18 07:45:17 GMT)
--------------------------------------------------

Упор против превъртане, според Лингво 12

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 54
Grading comment
Това е преводът на термина. Аз си мислех, че за него вероятно съществува по-малко обяснително понятие, но явно не е така. Благодаря на всички за мненията.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivelina Drakova-Eismann
1 day32 mins
  -> Благодаря

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
стопер (фиксатор) срещу завъртане; задържаща ръчка


Explanation:
Може да бъде специален елемент (стопер или фиксатор) или специална ръчка за задържане срещу завъртане (зависи от контекста)


    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?l1=3&l2=2&s=DREHMOMENTST%26%...
RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
вградено рамо за въртящ момент


Explanation:
двигател-редуктори с вградено рамо за въртящ момент

www.danfoss.com/Bulgaria/BusinessAreas/DrivesSolutions/Prod... - 98k

--------------------------------------------------
Note added at 22 Stunden (2008-02-19 06:10:50 GMT)
--------------------------------------------------

Eine Drehmomentstütze ist ein Maschinenelement und kann als eigenständiges Bauteil Bestandteil von Getriebeaufhängungen sein.
Aufgabe der Drehmomentenstütze ist das Auffangen des Differenzdrehmomentes von An- und Abtrieb und dessen Einleitung in die Tragstruktur (z. B. Gehäuse oder Rahmen).


cvetana
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ограничител на въртящ мимент


Explanation:
Stütze, Anschlag се използват като еднакво често в сложните съществителни с въртящите моменти и са синоними.

lazarova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8