KudoZ home » German to Bulgarian » Religion

Andacht

Bulgarian translation: поучение, (дълбоко) размишление


22:41 Nov 2, 2007
German to Bulgarian translations [PRO]
Religion
German term or phrase: Andacht
"Beginne mit einem Gebet. ....
Schließe nun z.B. folgende Andacht an:
Wasser ist ein Lebenselixier. Ohne Wasser kann niemand leben..."
sevdagateva
Bulgarian translation:поучение, (дълбоко) размишление
Explanation:
Според мен синоними на "Andacht" в случая са "Erbauung", "Versunkenheit".
Selected response from:

Veneta Georgieva
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви за помощта и линковете. Още не зная коя дума ще използвам. Може би "поучение" е най-близко до смисъла.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(кратко) молитвословие
Ludmilla Eimer
3поучение, (дълбоко) размишление
Veneta Georgieva
3вярване, поверие
Trufev


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
вярване, поверие


Explanation:
За съжаление не е посочена религията, за да бъде по-конретен отговорът.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2007-11-04 11:08:05 GMT)
--------------------------------------------------

Знам, че баптистите възвеличават ролята на водата и вярват в нейната чудодейна сила, но познанията ми за евангелистите не са толкова добри.

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: ЕВАНГЕЛИСТИ

Asker: От Ръководство за ръководители на курс по Библейско обучение на място - Евангелска методистка църква

Asker: Става въпрос за изказване на пастора, близко до проповед, което той прави по време на семинар за изучаване на Библията, като дава и примери от нея . Все пак благодаря за усилията.


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(кратко) молитвословие


Explanation:
молива, молитвено преклонене

--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag8 Stunden (2007-11-04 06:50:32 GMT)
--------------------------------------------------

Разликата между двете думи е, че "Gebet" е нещо, което произнасям на глас "ich bete", докато "Andacht" е мълчалива молитва, молба, мълчаливо преклонение, мълчаливо обръщение

--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag14 Stunden (2007-11-04 12:53:35 GMT)
--------------------------------------------------

Тогава бих превела действително като молитвословие или молитвослов този откъс от пропведта на Яков "Бъдете изпълнители, а не само слушатели на Божието слово, иначе сами себе си заблуждавате" . Нищо, че по-горе също се споменава думата молитва.

Ludmilla Eimer
Germany
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
Notes to answerer
Asker: Търся друга подходяща дума освен "молитва", защото молитва = Gebet присъства в текста, а "Andacht" е използвано като нещо различна от "Gebet"

Asker: Извинете, че не дадох достатъчно контекст в началото: Ето, от тук се вижда, че не е мълчаливо обръщение: "SEMINARANLEITUNG 1. Gemeinschaft Beginne mit Gebet. Bitte zwei Kursteilnehmer zu berichten, was sie seit letztem Mal durch den Kurs gelernt haben. Schließe nun z.B. folgende Andacht über Jak 1,22 24 an: Eine bekannte Aufforderung, Täter und nicht nur Hörer des Wortes zu sein. Zwar bekannt, aber um so schwieriger! Wir alle wissen mehr, als das wir tun oder bereit sind zu tun. Und das bezeichnet Jakobus hier als Selbstbetrug. Aber zurück zum Bild. Der Sinn des Spiegels ist: Ich will sehen, ob ich ordentlich bin; wenn nicht, so will ich mich zurecht machen. Wenn ich den Spiegel nicht in dieser Absicht nutze, dann ist er sinnlos. .... . In der Anwendung geht es nun also darum, das, was wir gesehen und erkannt haben, auch umzusetzen. Tun wir das nicht, bleibt das ganze Sehen sinnlos. Gemeinsames Gebet" Това е част от Ръководство за ръководители на курс за Библейско обучение в Евангелско-методистка църква

Asker: Още не знам коя дума ще използвам, може би поучение е най-близко до смисъла. Благодаря Ви за помощта!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tanya Doneva
4 hrs

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
поучение, (дълбоко) размишление


Explanation:
Според мен синоними на "Andacht" в случая са "Erbauung", "Versunkenheit".


    Reference: http://synonyme.woxikon.de/synonyme/Andacht.php
    Reference: http://www.dwds.de/?woerterbuch=1&qu=Andacht
Veneta Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Благодаря Ви за помощта и линковете. Още не зная коя дума ще използвам. Може би "поучение" е най-близко до смисъла.