KudoZ home » German to Bulgarian » Textiles / Clothing / Fashion

S-Grat

Bulgarian translation: ребър (текст.)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Grat
Bulgarian translation:ребър (текст.)
Entered by: Maya Todorova

02:23 Mar 3, 2004
German to Bulgarian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: S-Grat
Bindung: 4-bindiger Ko"per 3:1, S-Grat
Elissaveta Toteva
превод на текстилен български език
Explanation:
В петезичния Текстилен речник на издателство "Техника"
Grat наистина е преведен на български като "ребър". Ето го и на други езици:

Grat - rib, ridge; arete, sillon, cordon; рубчик, диагональ

Иначе ребър означава хребет:
РЕЧНИК
... реал - испанска сребърна монета. ребър - хребет.
регалии - символи на царската власт. ...
treasures.zonebg.com/dict.htm

В Текстилния речник има още:
ребрен борт маншет с ребрена плетка - rib border, Ripprand
ребрено плетено изделие, изделие с ребрена плетка 2х2, щриково изделие - Raenderware, ribbed goods


Gratkoerper пък е преведено на български като "серж", на руски - саржа, а на английски - ribbed twill

Има и Koepergrat - ребър на кепър!!! :) (Това вече е върхът!)

Koepergrat - ridge of twill, диагональные полоски ("хребет"), саржи

Така че S-Grat може би трябва да се преведе като S-ребър?



Selected response from:

Maya Todorova
Grading comment
Хиляди благодарности!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3превод на текстилен български език
Maya Todorova
3рибена кост
Ludmilla Eimer


Discussion entries: 1





  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
рибена кост


Explanation:
според мен това е рибена кост, но може да има и друго специфично понятитие. Ето и една дефиниция на немски:
S-Kцrper
In einem Kцrpergewebe bildet sich ein Dagonalgrat.Verlдuft dieser Diagonalgrat von oben links nach unten rechts, so spricht man von einem s-Kцrper


    Reference: http://www.fashion-base.de/Modelexikon/
Ludmilla Eimer
Germany
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
превод на текстилен български език


Explanation:
В петезичния Текстилен речник на издателство "Техника"
Grat наистина е преведен на български като "ребър". Ето го и на други езици:

Grat - rib, ridge; arete, sillon, cordon; рубчик, диагональ

Иначе ребър означава хребет:
РЕЧНИК
... реал - испанска сребърна монета. ребър - хребет.
регалии - символи на царската власт. ...
treasures.zonebg.com/dict.htm

В Текстилния речник има още:
ребрен борт маншет с ребрена плетка - rib border, Ripprand
ребрено плетено изделие, изделие с ребрена плетка 2х2, щриково изделие - Raenderware, ribbed goods


Gratkoerper пък е преведено на български като "серж", на руски - саржа, а на английски - ribbed twill

Има и Koepergrat - ребър на кепър!!! :) (Това вече е върхът!)

Koepergrat - ridge of twill, диагональные полоски ("хребет"), саржи

Така че S-Grat може би трябва да се преведе като S-ребър?





Maya Todorova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Хиляди благодарности!!!