KudoZ home » German to Czech » Finance (general)

vermögenswirksame Leistungen

Czech translation: příspěvky na majetkotvorné spoření


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:vermögenswirksame Leistungen
Czech translation:příspěvky na majetkotvorné spoření
Entered by: Martina Thaiszová

16:01 Aug 28, 2008
German to Czech translations [PRO]
Finance (general) / Arbeitsentgelt
German term or phrase: vermögenswirksame Leistungen
Im Kontext dann: Vermögenswirksame Leistungen/ Tarifliche Zusatzrente
Der Arbeitnehmer erhält an vermögenswirksamen Leistungen eine Pauschale in Höhe von.....snad nějaké spoření se státním příspěvkem, u nás to asi v pracovních smlouvách nebývá.
Viz: Die vermögenswirksame Leistung (vL oder VWL) ist eine tarifvertraglich oder per Arbeitsvertrag vereinbarte Geldleistung durch den Arbeitgeber. Die VWL wird direkt vom Arbeitgeber auf das vom Arbeitnehmer benannte Anlagekonto überwiesen. Je nach Vertrag muss bzw. kann der Arbeitnehmer selbst etwas hinzuzahlen.

Nach dem Fünften Vermögensbildungsgesetz wird die VWL mit einer Arbeitnehmersparzulage vom Staat gefördert. Die förderfähigen, langfristigen Sparformen sind vom Gesetzgeber vorgegeben.

Danke für Ihre Antwort! Martina
Martina Thaiszová
Czech Republic
příspěvky na majetkotvorné spoření
Explanation:
Tento pojem udává Millennium. A připadá mi docela vhodný. Jedná se o příspěvek zaměstnavatele na spořící smlouvu zaměstnance (buď stavební spoření nebo podílový fond). Je to součást pracovní smlouvy, a za předpokladu určitého maximalního výdělku stát taky přispívá. Snad to pomůže aspoň jako podnět k lepšímu výrazu.
Selected response from:

Viola Mrusek
Grading comment
Besten Dank für Ihre Erklärung!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3příspěvky na majetkotvorné spoření
Viola Mrusek
3příspěvky na podnikové spoření
Karel Tatransky


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
příspěvky na podnikové spoření


Explanation:
TM Evropské unie (http://langtech.jrc.it/DGT-TM.html) říkají toto. Jak moc je to správný překlad bohužel netuším.

vermögenswirksame Leistungen an die Arbeitnehmer
příspěvky na podnikové spoření zaměstnance

Karel Tatransky
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Podnikové spoření to určitě bude, je to zde dále rozváděno v bodech. Ale velmi děkuji za pohotovou odpověď. M.


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
příspěvky na majetkotvorné spoření


Explanation:
Tento pojem udává Millennium. A připadá mi docela vhodný. Jedná se o příspěvek zaměstnavatele na spořící smlouvu zaměstnance (buď stavební spoření nebo podílový fond). Je to součást pracovní smlouvy, a za předpokladu určitého maximalního výdělku stát taky přispívá. Snad to pomůže aspoň jako podnět k lepšímu výrazu.


Viola Mrusek
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 12
Grading comment
Besten Dank für Ihre Erklärung!
Notes to answerer
Asker: Velký dík, mi se ovšem to majetkotvorné moc nelíbilo, ten výraz jsem našla ve slovníku, ale asi máte pravdu, jste rodilá mluvčí.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdenek Mrazek: Myslím, že toto je opravdu dobrý, výstižný a přesný překlad :-)
24 mins

agree  Martin Korsawe: příspěvky na majetkotvorné spoření - presne tak
48 mins

agree  Eva Bejvlová
59 mins