KudoZ home » German to Czech » Mechanics / Mech Engineering

Sicherheitsventil anlüften

Czech translation: bezpečnostní ventil vystavit tlaku vzduchu


09:51 Feb 12, 2007
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / food industry
German term or phrase: Sicherheitsventil anlüften
Bezpečnostní ventily je třeba periodicky zkoušet nebo čistit tak, že se provede Anlüften.
Vaclav Losik
Czech Republic
Czech translation:bezpečnostní ventil vystavit tlaku vzduchu
Explanation:
Z kontextu jde o občasné přezkoušení funkce tlakovzdušného bezpečnostního ventilu, který pracuje jen v případě nějaké poruchy, kdy se k němu dostane stlačený vzduch. Toto přezkoušení funkce vlastně simuluje případnou poruchu.
Selected response from:

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Grading comment
Díky!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ruční otevření bezpečnostního ventilu
ivo zika
3bezpečnostní ventil vystavit tlaku vzduchuZdenek Mrazek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ruční otevření bezpečnostního ventilu


Explanation:
bezp. ventil otevrete rucne (postupy mohou byt podle vseho ruzne - nadzvednutim talire ventilu, otocenim prisl. sroubu, matice ap.)

http://www.samsomatic.de/pdf_de/t25820de.pdf
für die Ventilöffnung von Hand (Anlüften) ...

http://www.riegler.de/PDF_DE/17d/17-10.pdf
Sind Sicherheitsventile infolge von Verunreinigungen im Betriebsmedium undicht geworden, lässt sich die Dichtheit eventuell durch mehrmaliges Anlüften wiederherstellen. Dabei ist wie folgt zu verfahren: Die Rändelschraube wird entgegen dem Uhrzeigersinn verdreht bis ein Überschnappen zu bemerken ist.
Nach diesem Vorgang ist das Ventil wieder dicht. Nach dem Anlüften wird die Rändelschraube mit dem Uhrzeigersinn gedreht und nur leicht angelegt.

GEA napr primo rika:
http://www.gea-pen.nl/ndk_website/PdivExhibition/cmsresource...$file/29%20STERICOM-Doppeldichtventil%20R_A.pdf
DE: Vor dem Lösen des Spülventiles deshalb Ventilteller anlüften
EN: Therefore, prior to detaching the rinsing valve, lift the valve disk
tedy: nadzvednete....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-12 11:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

jeste jednou GEA odkaz, snad to projde:

http://www.gea-pen.nl/ndk_website/PdivExhibition/cmsresource...$file/29%20STERICOM-Doppeldichtventil%20R_A.pdf


ivo zika
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomas Burda
10 hrs

312 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bezpečnostní ventil vystavit tlaku vzduchu


Explanation:
Z kontextu jde o občasné přezkoušení funkce tlakovzdušného bezpečnostního ventilu, který pracuje jen v případě nějaké poruchy, kdy se k němu dostane stlačený vzduch. Toto přezkoušení funkce vlastně simuluje případnou poruchu.

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 56
Grading comment
Díky!