KudoZ home » German to Danish » Automation & Robotics

vorgesteuert

Danish translation: styres


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:vorgesteuert
Danish translation:styres
Entered by: Susanne Rosenberg

03:16 Feb 20, 2005
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
German term or phrase: vorgesteuert
Die Druckluftzufuhr erfolgt über die 2/2-Wege-Förderluftventile (Membranventile) (xxx) und (xxx), die von je einem Magnetventil vorgesteuert werden.
Randi Stenstrop
styres
Explanation:
evt. også balanceres - men jeg tror, at man normalt bare bruger "styre" på dansk!
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Det tror jeg også - men jeg havde brug for en bekræftelse. Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1styres
Susanne Rosenberg
4der hver styres af en forindstillet (eller: forprogrammeret) magnetventilNetLynx


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
styres


Explanation:
evt. også balanceres - men jeg tror, at man normalt bare bruger "styre" på dansk!

Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det tror jeg også - men jeg havde brug for en bekræftelse. Tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Jeg er ikke uenig, Susanne. :)
3 hrs
  -> :o)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
der hver styres af en forindstillet (eller: forprogrammeret) magnetventil


Explanation:
På tysk kan man normalt være sikker på, at f.eks. den forstavelse 'vor-' betyder noget. Undertiden kan det være vanskeligt at gengive naturligt på dansk, men hvis det er muligt, gør jeg forsøget.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish