KudoZ home » German to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Triebsatz

Danish translation: drivsystem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Triebsatz
Danish translation:drivsystem
Entered by: Susanne Roelands

13:04 Jan 12, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
German term or phrase: Triebsatz
"Triebsatz" er en del af en bil.
Susanne Roelands
Belgium
drivsystem
Explanation:
... hvis der er tale om selve systemet

Eurodicautom foreslår ganske vist "drivkraft", men jeg mener at Triebsatz faktisk bruges nogenlunde synonymt med Getriebe (der findes ofte opremsninger så som "Motor, Triebsatz und Fahrgestell" el.lign.)

Se i øvrigt også nedenstående links...
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Drivkraft
Allround
3 +1drivsystem
Susanne Rosenberg


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Drivkraft


Explanation:
Det drejer sig om bilens drivkraft.

Allround
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

2 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drivsystem


Explanation:
... hvis der er tale om selve systemet

Eurodicautom foreslår ganske vist "drivkraft", men jeg mener at Triebsatz faktisk bruges nogenlunde synonymt med Getriebe (der findes ofte opremsninger så som "Motor, Triebsatz und Fahrgestell" el.lign.)

Se i øvrigt også nedenstående links...


    Reference: http://www.jakrause.com/ger/produkte.htm
    Reference: http://www.tms-at.com/products/powerslave,id,158,nodeid,211,...
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 97
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lise Smidth
3 mins