KudoZ home » German to Danish » Automotive / Cars & Trucks

laufruheregelung

Danish translation: kørselskomfortregulering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:laufruheregelung
Danish translation:kørselskomfortregulering
Entered by: Susanne Roelands

14:16 Mar 3, 2004
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: laufruheregelung
Die Einspritzanlage verfügt über eine laufruheregelung.
Susanne Roelands
Belgium
*jævngangsregulering*
Explanation:
Jeg er slet ikke sikker mht. mit 'forslag', men jeg mener at der må være tale om en justering-/reguleringsfunktion, som gør at motoren går mere jævnt og blødt. Men måske er der en anden, som kender det rigtige udtryk for denne funktion?

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 15 mins (2004-03-04 12:32:00 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg tror forresten det hedder \'running-smoothness control\' på engelsk
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3frigangsregulatorHenning Andersen
1*jævngangsregulering*
Susanne Rosenberg


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
frigangsregulator


Explanation:
for mig har
laufruhe
nget med 'frigang' at gøre



Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 30

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
*jævngangsregulering*


Explanation:
Jeg er slet ikke sikker mht. mit 'forslag', men jeg mener at der må være tale om en justering-/reguleringsfunktion, som gør at motoren går mere jævnt og blødt. Men måske er der en anden, som kender det rigtige udtryk for denne funktion?

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 15 mins (2004-03-04 12:32:00 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg tror forresten det hedder \'running-smoothness control\' på engelsk

Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 97
Grading comment
Tak for hjælpen.