KudoZ home » German to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Abreißschrauben

Danish translation: engangsskruer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abreißschrauben
Danish translation:engangsskruer
Entered by: Susanne Roelands

16:08 Mar 27, 2004
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Abreißschrauben
Schutzabdeckung mit neuen Abreißschrauben befestigen.
Susanne Roelands
Belgium
engangsskruer
Explanation:
er mit bud på grundlag af følgende definition:

"eine sogenannte abreissschraube... die kann man nur zerstoeren und ersetzen."

http://www.minifreunde.com/forums/showthread/t-2911.html

Der er kun ca. 6 Google hits på engangsskrue (og i andre sammenhænge) - men alligevel!
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4engangsskruerRandi Stenstrop
3lynskruerHenning Andersen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Abreißschrauben
lynskruer


Explanation:
Det er noget jeg slutter mig til, for
abreisskupplung = lynkobling.
Jeg ved ikke om det i dit spørgsmål evt. drejer sig om fingerskruer eller fløjmøtrikker.

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 30

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
engangsskruer


Explanation:
er mit bud på grundlag af følgende definition:

"eine sogenannte abreissschraube... die kann man nur zerstoeren und ersetzen."

http://www.minifreunde.com/forums/showthread/t-2911.html

Der er kun ca. 6 Google hits på engangsskrue (og i andre sammenhænge) - men alligevel!

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tak for hjælpen.