KudoZ home » German to Danish » Engineering (general)

EVG

Danish translation: hf-forkobling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:EVG
Danish translation:hf-forkobling
Entered by: Randi Stenstrop

09:20 Feb 15, 2008
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / arbejdslampe
German term or phrase: EVG
serienmäßig mit EVG
Randi Stenstrop
hf-forkobling
Explanation:
Bare som alternativ til Susses og Lises forslag, som jeg principielt er fuldstændig enig i (jeg mener dog, at man normalt bare kalder det en "elektronisk forkobling"). I tekniske sammenhænge er det lidt kortere hf-forkobling (= højfrekvent forkobling) dog også meget brugt.
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1eletronisk forkoblingsenhed
Susanne Roelands
4hf-forkobling
Susanne Rosenberg
4elektronisk forkoblingsenhed
Lise Smidth


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
eletronisk forkoblingsenhed


Explanation:
EVG => elektronisches Vorschaltgerät


    Reference: http://www.hoh.dk/04_dosering/streamline.htm
Susanne Roelands
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lise Smidth: hov, jeg var bare lidt for længe om at svare...
3 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elektronisk forkoblingsenhed


Explanation:
EVG = elektronisches Vorschaltgerät

se: http://de.wikipedia.org/wiki/Vorschaltgerät#Elektronisches_V...

samt links nedenfor

vh
lise

Example sentence(s):
  • Lampen startes og styres af en elektronisk forkoblingsenhed.
  • Elektroniske forkoblingsenheder sørger for, at lysstofrør og damprør ike giver anledning til flimmer.

    Reference: http://www.hoh.dk/04_dosering/streamline.htm
    Reference: http://www.force.dk/NR/rdonlyres/C0770A38-9EE7-48E7-957D-B38...
Lise Smidth
Austria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 159

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hf-forkobling


Explanation:
Bare som alternativ til Susses og Lises forslag, som jeg principielt er fuldstændig enig i (jeg mener dog, at man normalt bare kalder det en "elektronisk forkobling"). I tekniske sammenhænge er det lidt kortere hf-forkobling (= højfrekvent forkobling) dog også meget brugt.

Example sentence(s):
  • Der findes to slags forkoblinger: Konventionelle forkoblinger (jernkerneforkobling) og de højfrekvente forkoblinger. Sidstnævnte bruger ca. 23% mindre energi end en tilsvarende jernkerneforkobling.

    Reference: http://www.miljoevejledninger.dk/index.aspx?articleid=+493
    Reference: http://www.green-light.dk/Default.asp?ID=19
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 232