KudoZ home » German to Danish » Engineering (general)

Trinkwasserbereitung

Danish translation: vandproduktion/drikkevandsproduktion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Trinkwasserbereitung
Danish translation:vandproduktion/drikkevandsproduktion
Entered by: Randi Stenstrop

05:51 Apr 9, 2008
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / varmekedel
German term or phrase: Trinkwasserbereitung
Trinkwasserbetrieb
Ein
Das Trinkwasser wird entsprechend dem gewählten Schaltprogramm bereitet
Aus
Keine Trinkwasserbereitung, Schutzfunktion ist aktiv

Brochuren indeholder intet om, hvad det går ud på. Kan det være det samme som Trinkwasseraufbereitung (drikkevandsrensning)? - En varmekedel???
Randi Stenstrop
vandproduktion/drikkevandsproduktion
Explanation:
Efter min opfattelse må der være tale om den funktion i anlægget, som producerer koldt og varmt "drikkevand" - altså det vand, der kommer ud af hanerne, i modsætning til det, som bruges til opvarmning og som cirkulerer rundt i gulvvarme/radiatorer osv.

Egentlig kunne man bare kalde det vand, men her skelnes tilsyneladende mellem "Trinkwasser" og "Heizungswasser" (se link - prøv at søge på Trinkwasser i teksten, det forekommer mange gange).

"Vandproduktion" er muligvis ikke det mest præcise udtryk, selv om man taler om "varmtvandsproduktion" - men mon ikke betydningen er den rigtige?
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5drinking water preparationHildegard Fatahtouii
3vandproduktion/drikkevandsproduktion
Susanne Rosenberg
3drikkevandsbehandlingNetLynx


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
drinking water preparation


Explanation:
"Bereitung" and "Aufbereitung" are supposed to be translated with "preparation"

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-04-09 07:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

ieeexplore.ieee.org/iel5/8662/27460/01222912.pdf and many others

Hildegard Fatahtouii
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Susanne Rosenberg: Actually, Sirius was asking for a translation into Danish ;o)
19 mins
  -> Sorry for that, I saw the language combination only after having sent off my proposal

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drikkevandsbehandling


Explanation:
- bruges normalt (også fordi drikkevand i forvejen er renset).

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 189

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vandproduktion/drikkevandsproduktion


Explanation:
Efter min opfattelse må der være tale om den funktion i anlægget, som producerer koldt og varmt "drikkevand" - altså det vand, der kommer ud af hanerne, i modsætning til det, som bruges til opvarmning og som cirkulerer rundt i gulvvarme/radiatorer osv.

Egentlig kunne man bare kalde det vand, men her skelnes tilsyneladende mellem "Trinkwasser" og "Heizungswasser" (se link - prøv at søge på Trinkwasser i teksten, det forekommer mange gange).

"Vandproduktion" er muligvis ikke det mest præcise udtryk, selv om man taler om "varmtvandsproduktion" - men mon ikke betydningen er den rigtige?


    Reference: http://www.effiziento.de/waermepumpen-einsatz.html
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 232