KudoZ home » German to Danish » Engineering (general)

Reihenbauweise

Danish translation: af række(motor)type


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reihenbauweise
Danish translation:af række(motor)type
Entered by: Susanne Roelands

07:12 Aug 3, 2004
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Reihenbauweise
Der Motor ist ein aufrecht stehender Vierzylinder-Viertakt-Dieselmotor in Reihenbauweise mit Direkteinspritzung.
Susanne Roelands
Belgium
af række(motor)type
Explanation:
baseret på L&H's tysk-danske tekniske ordbog:
Reihenmotor: rækkemotor
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen til alle.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4af række(motor)typeRandi Stenstrop
4Den opretstående, 4-cylindrede firtaktsdieselmotor er en rækkemotor med direkte indsprøjtningNetLynx
3på række
Susanne Rosenberg


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
af række(motor)type


Explanation:
baseret på L&H's tysk-danske tekniske ordbog:
Reihenmotor: rækkemotor

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Tak for hjælpen til alle.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
på række


Explanation:
Bare et andet forslag, dvs. firetakts-dieselmotor med 4 cylindere på række - det må vel være cylindrene, som er anbragt ved siden af hinanden. Se fx http://www.yanmar.dk/Brocure/4JH3HTE.htm eller
http://www.thornam.dk/katalog/4-takt/4-takt.html eller http://www.verdensnavle.dk/gavnoe2003/fiat-126.htm

Muligvis er det lidt for dagligdags, der findes sikkert et bedre og mere teknisk udtryk (måske noget i retning af 'rækkeplacering' - se http://www.westdiesel.dk/Motor/MitsuMotorer.html eller http://www.westdiesel.dk/Motor/MitsuMotorer.html).

Håber, at dette giver lidt at arbejde videre på :)
Susanne

Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 232

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Den opretstående, 4-cylindrede firtaktsdieselmotor er en rækkemotor med direkte indsprøjtning


Explanation:
Mit forslag. De to andre er også fine oversættelser.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 19 mins (2004-08-03 21:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

Eller: Den opretstående rækkemotor er en firtaktsdieselmotor med direkte indsprøjtning.
Nogle gange er jeg fristet til ikke at oversætte alt for direkte, især fra tysk.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 189