KudoZ home » German to Danish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

Klagepatent

Danish translation: sagsøgerens patent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Klagepatent
Danish translation:sagsøgerens patent
Entered by: Edith Schuetze

16:24 Mar 12, 2008
German to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / "Tracking & Tracing"-Systeme
German term or phrase: Klagepatent
Mit der Klage macht die Klägerin Ansprüche aus dem deutschen Teil des europäischen Patents EP 1 050 026 B1 (nachfolgend: **"Klagepatent" **) wegen unmittelbarer und mitttelbarer Verletzung der Patentansprüche 1, 8 und 11 geltend.
Edith Schuetze
Denmark
sagsøgerens patent
Explanation:
Ville jeg skrive - men det er muligt der findes en specifik fagterm jeg så bare ikke er stødt på endnu.
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Den dækker fint. Mange tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sagsøgerens patent
Lise Smidth
3klagepatentNetLynx


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klagepatent


Explanation:
- gad vide, om det ikke hedder det? Det er det patent, ud fra hvilket der klages over et andet for at krænke det første.

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 27

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sagsøgerens patent


Explanation:
Ville jeg skrive - men det er muligt der findes en specifik fagterm jeg så bare ikke er stødt på endnu.

Example sentence(s):
  • Hvis en hollandsk domstol i en patentsag mener, at der er sket en krænkelse af et patent, kan domstolen træffe afgørelse om at den sagsøgte skal skaffe oplysning f.eks. om producenten og køberne af det produkt, der krænker sagsøgerens patent.

    Reference: http://www.dkpto.dk/publikationer/rapporter/haandhaevelse_af...
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Den dækker fint. Mange tak!