KudoZ home » German to Danish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

nimmt die Priorität ... in Anspruch

Danish translation: påberåbe prioritet fra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:nimmt die Priorität ... in Anspruch
Danish translation:påberåbe prioritet fra
Entered by: Edith Schuetze

16:29 Mar 12, 2008
German to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / "Tracking & Tracing"-Systeme
German term or phrase: nimmt die Priorität ... in Anspruch
Das Klagepatent beruht auf der europäischen Patentanmeldung vom 20. Januar 1999 (Anmeldenr.: 99900720) und **nimmt die Priorität** vom 22. Januar 1998 der niederländischen Patentanmeldung NL 1 008 079 **in Anspruch**.
Edith Schuetze
Denmark
påberåbe prioritet fra
Explanation:
Se flg. forklaring på Patent- og Varemærkestyrelsens hjemmeside:

Prioritet kan påberåbes af ansøger, hvis der, inden for en periode af 12 måneder før indleveringen af den danske ansøgning, er indleveret en patentansøgning på den samme opfindelse i et land, der er tilsluttet Pariserkonventionen. Ansøgningen vil da i visse henseender blive betragtet som indleveret samtidig med den tidligere ansøgning.
http://startguiden.dkpto.dk/statistik/ordforklaringer.aspx


Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Mange tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4påberåbe prioritet fra
Lise Smidth
4gør krav på forrangen ...NetLynx


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gør krav på forrangen ...


Explanation:
-

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 27

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
påberåbe prioritet fra


Explanation:
Se flg. forklaring på Patent- og Varemærkestyrelsens hjemmeside:

Prioritet kan påberåbes af ansøger, hvis der, inden for en periode af 12 måneder før indleveringen af den danske ansøgning, er indleveret en patentansøgning på den samme opfindelse i et land, der er tilsluttet Pariserkonventionen. Ansøgningen vil da i visse henseender blive betragtet som indleveret samtidig med den tidligere ansøgning.
http://startguiden.dkpto.dk/statistik/ordforklaringer.aspx




Example sentence(s):
  • Det er et krav at den ansøgning, der kræves prioritet fra, skal være den første, hvori frembringelsen er angivet, jf. Bkg. § 11.

    Reference: http://www.dkpto.dk/publikationer/haandboeger/brugsmodelhaan...
    Reference: http://www.dkpto.dk/ph/Del%20C/kap_V.pdf
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Mange tak!