KudoZ home » German to Danish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

Verfahrenssprache

Danish translation: processprog


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verfahrenssprache
Danish translation:processprog
Entered by: Lise Smidth

16:32 Mar 12, 2008
German to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / "Tracking & Tracing"-Systeme
German term or phrase: Verfahrenssprache
... soweit nicht ausdrücklich auf die Klagepatentschrift in englischer **Verfahrenssprache* Bezug genommen wird.
Edith Schuetze
Denmark
processprog
Explanation:
Det sprog sagen ("retsprocessen") afvikles på
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Jeg anvendte "procesretligt sprog", hvilket jeg synes dækker. Mange tak for den gode hjælp!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4processprog
Lise Smidth
3fremgangsmådesprogNetLynx


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fremgangsmådesprog


Explanation:
- for patentbeskrivelsens fremgangsmåde.

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 27

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
processprog


Explanation:
Det sprog sagen ("retsprocessen") afvikles på

Example sentence(s):
  • Da processproget er dansk, forudsættes det, at fuldmægtigen er i stand til at kommunikere på dette sprog.
  • Dansk Industri lægger vægt på, at der sker en begrænsning af antallet af processprog

    Reference: http://www.dkpto.dk/pvanke/indhold/sagsbehandling/
    Reference: http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/ERU/Bilag/244/381278.H...
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Jeg anvendte "procesretligt sprog", hvilket jeg synes dækker. Mange tak for den gode hjælp!