KudoZ home » German to Danish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

im Stand der Technik

Danish translation: i teknikkens stade


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:im Stand der Technik
Danish translation:i teknikkens stade
Entered by: Edith Schuetze

16:33 Mar 12, 2008
German to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / "Tracking & Tracing"-Systeme
German term or phrase: im Stand der Technik
Entsprechende Verfahren zum Identifizieren von Gegenständen und Objekten sind *im Stand der Technik* bekannt.
Edith Schuetze
Denmark
i teknikkens stade
Explanation:
- ihvertfald iflg. ét patentoversættelsesbureau i DK. :)
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4teknikkens standpunkt
Lise Smidth
4i teknikkens stadeNetLynx


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
i teknikkens stade


Explanation:
- ihvertfald iflg. ét patentoversættelsesbureau i DK. :)

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 27

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
teknikkens standpunkt


Explanation:
Bruges specifikt i forbindelse med patentansøgninger, se links.



Example sentence(s):
  • Teknikkens standpunkt – prior art – betyder, at du skal beskrive, hvordan man tidligere har løst det problem, som opfindelsen nu løser på en bedre måde

    Reference: http://www.startvaekst.dk/patentansoegnings_forloeb
    Reference: http://startguiden.dkpto.dk/brugsmodelhaandbogen/4-3-nyhed-o...
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Hmmm ja, jeg ved godt, at andre patentbureauer og/eller deres oversættere bruger denne vending (underligt, at der ikke er enighed!).
13 hrs