KudoZ home » German to Danish » Marketing

namenhaft

Danish translation: kendt, navnkundig


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:namenhaft
Danish translation:kendt, navnkundig
Entered by: Lisbeth Mejer

09:23 May 21, 2002
German to Danish translations [Non-PRO]
Marketing
German term or phrase: namenhaft
Kontakte zu namenhaften Lieferanten
Lisbeth Mejer
Germany
navnkundig/berømt
Explanation:
Hope this helps.

Good luck!
Selected response from:

xxxlone
Canada
Grading comment
Tak, det er også hvad jeg har skrevet..... men det virker lidt vel pompøst i sammenhængen, og ordet kunne jeg ikke finde nogen steder! Namhaft, ja, men ikke namenhaft...
LM
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1anset
Lise Smidth
5navnkundig/berømtxxxlone
4Betydelige/nævnte
Allround


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
anset


Explanation:
gehe davon aus, dass eigentlig "namhaft" gemeint ist - d.h. auf dänisch: anset, kendt, betydelig etc.

hoffe, dies hilft dir weiter

g
lise


    gyldendals tysk-dansk
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 890
Grading comment
Die deutsche Text har "namenhaften"....

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: Jeg ville foretrække anset/kendt
22 mins
  -> tak, susanne - hvad i øvrigt med: velrenommeret?
The asker has declined this answer
Comment: Die deutsche Text har "namenhaften"....

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
navnkundig/berømt


Explanation:
Hope this helps.

Good luck!


    Routlege German Dictionary of Business, Commerce and Finance
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 142
Grading comment
Tak, det er også hvad jeg har skrevet..... men det virker lidt vel pompøst i sammenhængen, og ordet kunne jeg ikke finde nogen steder! Namhaft, ja, men ikke namenhaft...
LM

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Betydelige/nævnte


Explanation:
Er du sikker på at det ikke skal være "Namhafte", hvilket betyder: betydelige eller nævnte. Se Gyldendals den lille røde.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 36