KudoZ home » German to Danish » Mechanics / Mech Engineering

Prellzeit

Danish translation: preltid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Prellzeit
Danish translation:preltid
Entered by: Lise Smidth

14:17 Oct 22, 2006
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Prellzeit
Electronics
English term also welcome
Charlotte Corty
preltid
Explanation:
preltid ser ud til at være anvendligt - se flg. eksempler.

vh
lise
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
TAK - tænk at det kan være så lige til :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3preltid
Lise Smidth
3EN: bouncing time
Susanne Rosenberg


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
EN: bouncing time


Explanation:
(ifølge Ernst Wörterbuch der Industriellen Technik DE-EN) eller 'duration of bounce' (ifølge LEO)

Muligvis kan man i forbindelse med relæer tale om "beskyttelsestid", men det har jeg ikke lige tid til at undersøge nærmere. Måske hjælper den engelske oversættelse dig alligevel lidt videre?

Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 166

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
preltid


Explanation:
preltid ser ud til at være anvendligt - se flg. eksempler.

vh
lise


    Reference: http://www.gycom.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=File...
    Reference: http://www.mekoprint.dk/pdf/40/techdata_dk_silikonetast.pdf
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 71
Grading comment
TAK - tænk at det kan være så lige til :)