KudoZ home » German to Danish » Mechanics / Mech Engineering

wärmeerzeuger

Danish translation: varmekilde


11:07 Nov 11, 2007
German to Danish translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / varmeanlæg
German term or phrase: wärmeerzeuger
-
Randi Stenstrop
Danish translation:varmekilde
Explanation:
Denne skulle vel kunne være dekkende?
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4varmeproducent
Jens Kaestel
3varmekilde
Leif Henriksen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
varmekilde


Explanation:
Denne skulle vel kunne være dekkende?

Example sentence(s):
  • Ved al opvarmning gælder , at der bør vælges en varmekilde , som passer til formålet

    Reference: http://korpus.dsl.dk/cgi-bin/cqpsearch2.pl?SrcExp=varmekilde...
Leif Henriksen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 2

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
varmeproducent


Explanation:
Uden tilknyttet tekst er det jo lidt usikkert, men her er mit bud.

Håber det hjælper :-)

Example sentence(s):
  • ...og som er leveret særskilt til virksomheden fra et fjernvarmeværk eller anden varmeproducent, der er registreret...
  • Da AVV med et nyt affalds-forbrændingsanlæg i slutningen af 1990’erne blev varmeproducent var det lige omvendt,...

    Reference: http://https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=62...
    Reference: http://ditcentrum.dk/blogs/nordjyske/archive/2006/12/14/3637...
Jens Kaestel
Australia
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24