KudoZ home » German to Danish » Medical

Hygienische Wiederaufbereitung

Danish translation: hygiejnisk genbrug/genanvendelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hygienische Wiederaufbereitung
Danish translation:hygiejnisk genbrug/genanvendelse
Entered by: Tone Wittmann

19:29 May 16, 2002
German to Danish translations [PRO]
Medical
German term or phrase: Hygienische Wiederaufbereitung
HEi, jeg oversetter en tekst til norsk ang. inhalasjonsutsyr.
Hva sier dere paa dansk til
Wiederaufbereitung ?

Tusen takk for all hjelp !

Hilsen Tone
Tone Wittmann
hygiejnisk genbrug/genanvendelse
Explanation:
Da der er tale om inhalationsudstyr, vil jeg umiddelbart mene, at der er tale om genbrug eller genanvendelse af dette. Med lidt yderligere kontekst ville det være lettere at vurdere...

"Wiederaufbereitung" oversættes blandt andet til "recycling" på engelsk, som jo netop er genbrug (/genanvendelse) på dansk.

God weekend/pinse :o)
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Tusen takk for rask hjelp !

Hilsen Tone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Oparbejdning
Allround
3hygiejnisk genbrug/genanvendelse
Barbara Østergaard


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Oparbejdning


Explanation:
Håber det hjælper.
Se nedenstående webside!


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
41 mins

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hygiejnisk genbrug/genanvendelse


Explanation:
Da der er tale om inhalationsudstyr, vil jeg umiddelbart mene, at der er tale om genbrug eller genanvendelse af dette. Med lidt yderligere kontekst ville det være lettere at vurdere...

"Wiederaufbereitung" oversættes blandt andet til "recycling" på engelsk, som jo netop er genbrug (/genanvendelse) på dansk.

God weekend/pinse :o)

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Tusen takk for rask hjelp !

Hilsen Tone