KudoZ home » German to Danish » Medical (general)

Stechhilfe

Danish translation: nåleføring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stechhilfe
Danish translation:nåleføring
Entered by: Susanne Roelands

09:59 Sep 11, 2006
German to Danish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Blutzuckermessgerät
German term or phrase: Stechhilfe
Blutzuckermesssystem zur Selbstbestimmung.
Präzise Messergebnisse in nur 5 Sekunden.
Einfache & komfortable Bedienung.
Moderne, einstellbare Stechhilfe.
Susanne Roelands
Belgium
nåleføring
Explanation:
Bare et pludseligt indskud, som du måske kan bygge lidt videre på... Muligvis kan "føring" bruges, når de nu siger, at den kan indstilles - men måske er der ikke direkte tale om en nål?

Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stikkehjælp, prikkehjælpNetLynx
1 +2nåleføring
Susanne Rosenberg
3injektionshjælpexxxVdeMoor


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
injektionshjælpe


Explanation:
JETEX er et nålefrit injektionshjælpe-. middel. Hos både voksne og børn kan Genotropin tokammerampul 5 mg, 5,3 mg og 12 mg ...




xxxVdeMoor
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Njah, nu er der jo ikke tale om en injektion - tværtimod ...
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stikkehjælp, prikkehjælp


Explanation:
- medmindre et mere rammende ord dukker op.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
nåleføring


Explanation:
Bare et pludseligt indskud, som du måske kan bygge lidt videre på... Muligvis kan "føring" bruges, når de nu siger, at den kan indstilles - men måske er der ikke direkte tale om en nål?



Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 23
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Heller ikke dårligt :) Der er tale om en nål (altså ikke en kanyle) til at prikke et lille hul for at få en lillel bloddråbe ud til bestemmelse af blodsukkeret.
9 hrs
  -> Tak - jeg ved faktisk godt, hvordan sådan én ser ud, men var ikke sikker på, om man virkelig kalder det en nål

agree  Lingua Danica: Det er da et godt bud.
1 day6 hrs
  -> Tak - jeg plejer ellers at holde mig langt væk fra medicin og medico :o)