KudoZ home » German to Danish » Nutrition

Feinstoffverdauung

Danish translation: optagelse af vitaminer og mineraler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Feinstoffverdauung
Danish translation:optagelse af vitaminer og mineraler
Entered by: Randi Stenstrop

06:38 Jul 3, 2008
German to Danish translations [PRO]
Nutrition / kosttilskud
German term or phrase: Feinstoffverdauung
Ihre Vitaminanteile sowie der hohe Gehalt an Faserstoffen unterstützen den Körper bei der nächtlichen Reinigung und Feinstoffverdauung

Jeg har fundet 0-fibre og eng. crill for Feinstoff i IATE, men kan ikke finde definitioner, og forslagene står under industriel struktur - hvad det så er. Er der mon nogen, der kan hjælpe med det rette danske ord og meget gerne en forklaring?
Randi Stenstrop
optagelse af vitaminer og mineraler
Explanation:
Sandsynligvis skal begrebet inkludere alle stoffer med lille partikelstørrelse. Og i denne sammenhæng mener de vel vitaminer og mineraler.

"Die Melasse bindet die Feinstoffe (Bierhefe, Vitamine etc.) an die Cerealien (Dinkel, Gerste, Mais etc.) und macht das Futter so absolut staubfrei."
http://www.noesenberger.de/cerealien.php

"Beispielsweise können sich Feinstoffe mit sehr kleinen Partikelgrößen oder einem großen spezifischen Gewicht im Bevorratungsbehältnis unten ablagern, wogegen Bestandteile mit geringem spezifischen Gewicht eher im oberen Bereich des Behälters zu finden sein werden."
http://www.freepatentsonline.com/EP0701402.html
Selected response from:

Edith Goebel
Grading comment
Tusind tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Digestion af immaterielle stoffer
Dr. Birgitte Eggeling
3optagelse af vitaminer og mineraler
Edith Goebel


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
optagelse af vitaminer og mineraler


Explanation:
Sandsynligvis skal begrebet inkludere alle stoffer med lille partikelstørrelse. Og i denne sammenhæng mener de vel vitaminer og mineraler.

"Die Melasse bindet die Feinstoffe (Bierhefe, Vitamine etc.) an die Cerealien (Dinkel, Gerste, Mais etc.) und macht das Futter so absolut staubfrei."
http://www.noesenberger.de/cerealien.php

"Beispielsweise können sich Feinstoffe mit sehr kleinen Partikelgrößen oder einem großen spezifischen Gewicht im Bevorratungsbehältnis unten ablagern, wogegen Bestandteile mit geringem spezifischen Gewicht eher im oberen Bereich des Behälters zu finden sein werden."
http://www.freepatentsonline.com/EP0701402.html

Edith Goebel
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusind tak!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Digestion af immaterielle stoffer


Language variant: Fordøjelse af immaterielle stoffer

Explanation:
Feinstoff må være en afledning af "Feinstofflichkeit", se link nedenfor.

--------------------------------------------------
Note added at 7 Tage (2008-07-10 11:32:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Oversættelsen "Optagelse af vitaminer og mineralier" er efter min mening for "fri".
Efter at have undersøgt det lidt nærmere, kommer jeg frem til at
Feinstoff = mikrostoffer

Satz: ""Funktionelle fødevarer: Kartofler med mere protein, grise med mindre usundt fedt og mere af det sunde fedt og ris med flere vitaminer eller mikrostoffer, der kan stimulere kroppens insulinproduktion og evne til at omsætte insulin.""
http://default.industriensuddannelser.dk/infobase_net/export...


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Feinstofflichkeit
Dr. Birgitte Eggeling
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4