KudoZ home » German to Danish » Other

Gehäuse

Danish translation: baskyle/låsestol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gehäuse
Danish translation:baskyle/låsestol
Entered by: Susanne Rosenberg

21:45 Oct 26, 2006
German to Danish translations [PRO]
Other / jagtgevær
German term or phrase: Gehäuse
Jagdwaffe, die ohne Werkzeug in die Bauteile Hinterschaft und Gehäuse, Vorderschaft und Lauf zerlegbar ist
Randi Stenstrop
baskyle
Explanation:
Jeg er bestemt ikke sikker mht. det danske udtryk, men jeg er til gengæld ret sikker på, at der på tysk er forskel på "Gehäuse" (som er hele "kabinettet", dvs. det centrale kernestykke) og "Kammer", som er det kammer, patronen ligger i før den afskydes. Måske vil det hjælpe dig at ringe og få en snak med en dansk bøssemager.
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak! Jeg har siden fundet ud af, at kunden foretrækker låsestol .
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kammerxxxlone
2baskyle
Susanne Rosenberg


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kammer


Explanation:
x

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-10-26 22:26:30 GMT)
--------------------------------------------------

se i stedet dette site: http://www.sortkrudt.dk/riffelkl.htm


    Reference: http://www.topmark.dk/main/prod10.htm
xxxlone
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
baskyle


Explanation:
Jeg er bestemt ikke sikker mht. det danske udtryk, men jeg er til gengæld ret sikker på, at der på tysk er forskel på "Gehäuse" (som er hele "kabinettet", dvs. det centrale kernestykke) og "Kammer", som er det kammer, patronen ligger i før den afskydes. Måske vil det hjælpe dig at ringe og få en snak med en dansk bøssemager.


    Reference: http://www.guntex.dk/index.php?id=6&produktet=0202207&aktivk...
    Reference: http://www.normark.dk/pdfer05/beretta.pdf
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 80
Grading comment
Tak! Jeg har siden fundet ud af, at kunden foretrækker låsestol .