KudoZ home » German to Danish » Other

stöbern

Danish translation: lede efter/ snuse / rode i


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:stöbern
Danish translation:lede efter/ snuse / rode i
Entered by: xxxlone

12:42 Apr 2, 2002
German to Danish translations [PRO]
German term or phrase: stöbern
Sie lassen ihre Schüler online in den Branchenbücher stöbern
lede efter/ snuse / rode i
Explanation:
Hope this helps!
Selected response from:

xxxlone
Canada
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2lede efter/ snuse / rode ixxxlone
4 +2kigge i
ush
4gennemsøge
Yngve Roennike


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
lede efter/ snuse / rode i


Explanation:
Hope this helps!


    Gyldendals tysk dansk ordbog
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 142
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Tettinek
3 mins
  -> Thank you!

agree  Allround: Jeg ville vælge "snuse".
56 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kigge i


Explanation:
Ved søgning i Eurodicautom fandt jeg forklaringen "at snuse/snuseri", men da det er negativt ladet, vil jeg mene at "kigge i" er bedre. "Gennemse" er MS-standardtermen (jfr. EN: browse), men da det indebærer, at der er fuld adgang til de pågældende data, er "kigge i" nok bedre, selvom det er mere uformelt.

Jeg håber, dette hjælper!


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
ush
Denmark
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard
37 mins

agree  xxxschwensen
53 mins

2 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gennemsøge


Explanation:
or simply søge i.


Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 67